Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1263 ggr
medde
2008-08-13 13:06
1

Klubbar?

Nu är jag lite nyfiken, vilka klubbar ni använder då ni går på kurser. Min tös ska börja på Sv Hundungdom. Men det finns ju Sv Brukshundsklubben och ett otaliga privata tränare ute. Vad väljer ni och varför? 

Men jag tror att de flesta härinne använder sig av
Sv Hundungdom, därför är jag lite nyfiken om jag har rätt eller fel. För jag tror inte att någon klubb erbjuder förmånligare medlemskap än dom.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Niini
2008-08-13 13:08
1

Vi använder oss av Vasa hundklubb. Man får använda träningsplan så ofta man vill, flera kurser är gratis så länge man har betalt medlemsavgiften… och säkert en del annat också :P

medde
2008-08-13 13:10
1

#1 Är det öppen klubb för alla eller ungdoms versamhet?

Ronja06
2008-08-13 13:15
1

Jag är medlem i: Partille Brukshundklubb, Svenska brukshundklubben, Sveriges hundungdom - ghu, samt. Göteborg-mölndals brukshundklubb :)

Mvh Emelie Förlägen

Niini
2008-08-13 13:20
1

#2 Den är för alla, gammal som ung :) men det är nog främst från Vasatrakten, vet att det finns liknande klubbar i t.ex. Vörå.

medde
2008-08-13 13:22
1

#2 Toppen! Kul med blande åldrar på klubbar ibland.

Det jag undrade över var lite vilken regi ni går kurser för

[Malin3033]
2008-08-14 14:58
1

#3 hos vilken klubb går du kurser på då?

Jag är medlem i SHU, SKK, SBK och Strängnäs LKK (lokala kennelklubb). Valpkurserna (I & II) gick jag på en privatverksamhet som hette "Din hund och Du", bättre start för valp med hundägare kunde man inte få. Nu när det är mer tävlingsinriktat går jag på Strängnäs lokala kennelklubb, och kommer nog fortsätta med det ett tag till, då Din hund och Du tyvärr inte har samma tävlingsinriktning. Med Ivan gick vi valpkurs på Strängnäs brukshundklubb, tyvärr fick jag dålig erfarenhet av den klubben.

Som medlem i Strängnäs LKK får du tillgång till planen och dem har en riktigt fräsch agilitybana, vilket jag tycker är väldigt viktigt, samma sak gäller det med lydnadshindrerna. Billigt och bra också, 50kr/året. Dem har haft en ungdomsverksamhet, men tyvärr nerlagd med dem håller på att försöka starta upp den igen. :)

Ronja06
2008-08-14 17:12
1

#6: Jag går kurser, vanligtvis i göteborgs hundungdom. Men nu till hösten börjar jag gå kurser för "Hundakademin" samt. för mölndals hundsällskap (tror det heter så)

Mvh Emelie Förlägen

Ressu
2008-08-15 11:17
1

Jag är medlem hos FKK (finska kennelklubben) Shetlanninlammaskoira ry (Finska sheltieföreningen), LAGU (seinäjokis agilityförening)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Bogart
2008-08-15 18:21
1

Då jag gick kurser gick jag på Råhagens brukshundklubb. Finns ingen möjlighet till att gå kurser för SHU om jag inte är villig att ta en tur till Göteborg varje gång… Obestämd

Jag var inte helt nöjd med den klubben, tycker jag inte lärde mig så mycket. Valpkursen var riktigt kass, hade en gammal tant som instruktör, och jag tvivlar på att hon var utbildad. Kändes också lite mysko att hon aldrig kunde ta fram sin egen hund, som tydligen var aggressiv. Aja, fortsättningskursen jag gick sen var kul, och det var ju mest för att prova på lite olika saker. Instruktören var jättetrevlig, och hon hade alltid med sin egen vovve.

Tror dock att jag ska prova på Uddevalla brukshundklubb om det blir några mer kurser med hunden jag har nu, blir det inte det så kommer jag i alla fall testa den klubben när jag skaffar hund nummer två, när nu det blir.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

emma93
2008-08-16 20:19
0

Jag har gått kurser på olika klubbar och organisationer, t.ex Blå Stjärnan, SBK och Hundsällskap (dvs inte sbk-anslutet). Jag har nog tittat mer på utbudet och kursupplägg, än vilken förening det varit. Jag håller mest till på Mölndals Hundsällskap (MHS), men är även medlem i SBK, SKK, SSSK som ju också ordnar kurser och föreläsningar. Sen är det ju alltid en fråga om avstånd, och då ligger MHS bäst till för vår del.