God morgon 18/8
God morgon!
Nu ska jag iväg till skolan! *jippie!!*
Ha det bra alla glada! Och imorgon fyller jag år.
Mvh Emelie 
God morgon.
Vi ska också iväg till skolstart jag och tösa min!
Hoppas vi ses under dag/kvällen alla!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God morgon allesammans!
Äntligen hemma efter helgens strapatser. Men man får vara nöjd med Ressu han blev 3a igår på tävlingarna, men tyvärr rev han ett hinder så det belv ingen pinne denna gång.
Ha en bra dag!

#2 Grattis till 3:dje platsen! :)
Vakanade nyss och ska precis gå och fika lite. Idag har vi match i piteå, så där kmr jag vara hela dan :)
Ha de bra!
#2. Grattis till 3:e placeringen!
Nu är jag hemma igen! Kan väll med en gång säja att jag knappt kommer att kunna vara inne på sheltie.ifokus. Har fått det värsta schemat på hela skolan tror jag! Vi slutar kl. 16.00 varje dag! Mina kompisar slutar runt 13.00 el. 14.00
Grrr… Allt pga. att jag har spanska *grr*
Ibland undrar jag varför jag valde spanska, vi får alltid de värsta tiderna 
Mvh Emelie 
#4 Förra året då jag gick i nian var det tvärtom för min del. De som hade spanska hade alltid de bästa tiderna, slutade alltid tidigt, fick sovmorgon osv. Alla andra fick alltid gå längre.. De borde göra det mer jämnt.. ^^

#4 Åh din stackare! Så hemskt : s
#5: Håller med.. För varför ska vi ha massor med håltimmar då de andra som ex. har tyska & franska har lektion. Alla mina kompisar går ju i Tyska & Franska. Lite trökigt att sitta 1,5timmar helt själv i skolan. *suck*
#6: Så hemskt är det inte. Igentligen bara 30minuter än vad jag brukar ha. Men det känns lite tråkigt då mina kompisar får sluta o gå hem. Och jag kanske måste vara i skolan 2-3 timmar till…*suck*
Mvh Emelie 

Ja, idag har det varit en händelserik dag.
Började också skolan. Skulle börja på IV var det tänkt, och läsa upp mina betyg. Men så fort jag såg vilka klasskompisar jag skulle få så bröt jag genast av. Brrr, berättar inte mer.
Jag och mamma gick till en kvinna vi varit hos förut och efter ett litet samtal fick jag följa med henne till Sammhälls programets klassrum. Det var mycket bättre! Så där ska jag gå nu.
Har ett hyfsat schema än så länge.
Mån: 8.30 - 15.25
Tis: 8.10 - 15.25
Ons: lika
Tors: lika
Fre: 8.10 - 13.40
Men tack gode gud för att jag fick denna klassen istället.
Grattis Ressu till 3:dje platsen!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Tack ska ni ha =)
God dagens! Igår var jag på Parken Zoo i Eskilstuna för att titta på Brolle som hade konsert! Fick även hans autograf, så nu är man helnöjd. 
Jag har en vecka sommarlov kvar. Så jag ska passa på att njuta i regnet!
#7 För min del kunde jag i alla fall sitta med mina kompisar under håltimmarna, eftersom de också hade samma språk. Du kanske kan försöka få det bättre? Klaga och så? Det gjorde vi och det blev lite bättre.
#11: Går tyvärr inte…
Lagt schema gäller säjer dom. Vi har redan klagat. Men ska ta upp detta lite senare igen tror jag…
Mvh Emelie 
Goddagens!
Har just kommit hem från prommis med hundarna. Det regnade och Tindra är efter-löpet-seg så det blev bara cirka en timmes promenad.. Nu ska jag käka köttsoppa och vänta på min bror, vi ska och kolla på en ny bil åt honom.
Brukar era tikar bli sega efter löpet och nästan lite orkeslösa? Tindra lunkar på som en gammelhund just nu. Det är lite tråkigt att se..
Grattis Ressu till tredjeplatsen. =P
#13: Ronja blir både seg och orkeslös både före och efter löpet…
Mvh Emelie 

#7 Oj vad långa skoldagar ni har ;o Ja förstår hur de känns, alla får gå hem utom du :)
#12 Tråkigt, hoppas det blir bättre i alla fall ;)