Vilka kurser?
Nu är det snart dags för alla kurser och sparka igång efter sommaren. Har ni anmält er till några? Vissa av er kommer väl att gå på forstättnings kureserna. Men vore kul att höra vilka som kommer att köra igång nu, samt vilka kursen ni ska gå.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vi började första kursen igår, utställningsträning. Dock verkade det vääldigt finskt och jag som kan nästan lika lite finska som en pursvensk tyckte inte det var så riktigt trevligt :/ men jag ska banne mig kämpa!
# Visst ska man kämpa! Du gör helt rätt. Lycka till.
Våran Mickey ska börja lydnad samt agility nu under september månad.
Dessa kurser ska jag gå med Ronja:
- Intensiv agility klass II-III
- Agility kurs, del 2
- Ev. en lydnads fortsättning.
Dessa kurser är planerade för Viggo:
- Valpkurs
- Till våren blir det reklam/film kurs tror vi :)
Mvh Emelie 
#3 Reklam/film kan du utveckla detta lite Ronja06, kan nog vara intresannt för många härinne.
Har inte anmält mej till några kurser. Far och tränar agility och lydnad när jag har tid över =)
#4: Reklam/filmkurs är till för att träna hunden att agera framför kameran. Stillbild/film m.m.
"Instruktörerna" som jag troligtvis kommer att träna för har kontakter med fotografer, reklambyråer och regissörer.Och dessa instruktörer fixar fram lämpliga hundar som de har tränat till aktuella produktioner. *till de som frågar*
Ex. hunden som är med i filmen "7 miljonärer" har blivit tränad utav dessa instruktörer.
Mvh Emelie 

det blir agilitykurs för mej och ozzi.

Får se om det blir en agilitykurs. Skulle vara jätteroligt!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Vi ska gå valpkurs :) Ska bli roligt både för att lära oss en massa nya saker, men även för Sune att umgås lite med valpar. Förhoppningsvis finns där någon i hans storlek!
I Höst blir det Fortsättningskurs i agility. :)
TIll våren sedan blir det fortsättningskurs i tävlingslydnad och kanske tävlingsagility

Tidigare har jag gått valpkurs och allmänlydnad.
Till hösten nu har jag anmält mig till Agility nybörjarkurs och kommer förhoppningvis med. Men nu byter jag brukshundsklubb pg. a de ska ha bättre agility. Har nu ställt mig i kö till 2st. Den ena av dem har även freestyle. :) Så jag får se vart jag hamnar ^^
Mvh Ellenfyrkant

Nu har jag tittat runt på tre hemsidor: Torsby bhk, Sunne bhk och sunne hundsällskap och ingen har en nybörjar kurs i agility!
Bara tävlingslydnad, grundlydnad och valpkurs.
Vad tråkigt! Hur länge ska jag behöva vänta på det?
//BrightGloria
- Hemsida
#12 Kan det vara bara att dom missat att uppdatera sidorna, tycker du ska ringa eller maila för att kolla en extra gång.

#13 Ja, det kan jag göra. tack
//BrightGloria
- Hemsida
Jag och Espira skulle gå om tävlingslydnadskursen som vi fick avbryta förra hösten när Emma blev sjuk. Tyvärr har den kursen inte gått på våren, och verkar inte gå nu heller:(. Så vi får träna på själva, eller välja nån annan kurs. Rally-lydnad är ju roligt, så kanske vi skall försöka få plats där.:)

Jag har anmält mig och Dexter till en agility nybörjarkurs som vi ska gå. Vet dock inte när den drar igång, men snart hoppas jag :)
Sen så har vi också anmält oss till en vardagslydnadskurs som en kompis till mig håller i. När vi blir tillräckligt många anmälda så drar den igång.

Nu har jag hört med alla hundställen och de säger att de inte har några agilityundervisare. Det tyckte jag faktist var lite dåligt.
Agility är ju så himla populärt trots allt.
Varför bor man alltid på fel ställe?
//BrightGloria
- Hemsida

#17 Vet ju inte riktigt var du bor. Men jag har ställt mig i kö på Karlstad, är det för långt bort kanske?
Mvh Ellenfyrkant

#18 Mamma tycker t.o.m. att det är för långt ända till Torsby. Får väl ta buss eller tåg om det ska vara något.
//BrightGloria
- Hemsida

#19 Uj ja vad jobbigt :/ Jag har 3 brukshundsklubbar relativt nära som håller på med agility, en av dom har t.o.m. freestyle :) Jag kanske är lyckligt lottad ;) Vet inte om Kil är närmare men om karlstad är för långt är nog kil det också. Sen har jag dålig koll på läget själv också ;/ Tyvärr.
Mvh Ellenfyrkant

Jag ska själv inte gå en men dock hålla i en av dom 3 kurser jmk hundungdom drar igång i höst :)

Ja det blir en nybörjarkurs med den lille. Sen ska jag gå tävlingsträningsgrupp med Freddie. Sen hoppas jag kunna boka in någon helgkurs i agility med duktig instruktör.
#21 vad spännande! vad ska du hålla i för kurs? skulel också kunna tänka mig att hålla i en kurs någongång.

#23 En spår/sök kurs, "skoj i skogen" :) Ja, de är jätteroligt.
idag började fortsättningskursen i agility. med SPÖREGN! under 2h var det konstant regnande, mer lr mindre. dessutom hade dem lydnadsprov klass I-elit så vi fick inte vara på banan utan var tvungna att vara i Indianbyn (som ligger precis brevid) och där var det högre gräs och väääldigt lerigt! och eftersom det inte fanns några hinder där fick vi träna torrhandling och starter, bakom/framförbyten m.m m.m.
när vi kom hem såg Ronja och jag ut som två dränkta katter, så in i bastun med mig som pappa hade varit så snäll och tänt. jag brukar vara "känslig" för värme och hoppar i sjön ganska snabbt, men denna gång satt jag i en timma utan att bada! sen när jag skulle hem igen (50m) så skulle jag duscha först (huset/bastun ligger på en flytbrygga, som har dusch) och när jag stod där i duschen upptäckte jag 6 spindlar som kröp omkring mig! nu har jag ju ingen spindelfobi men när det blir såå många såå nära blir det lite obehagligt.