Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 778 ggr
VeNyRa
2008-08-27 16:43
0

rymmare!

vad fan ska vi göra med Ozzi? han rymmer varje dag, snart kommer han bli ihjälkörd.

Jag ser bara två lösningar, knyta fast honom inne eller ute hela dagarna.

På dagarna är bara pappa hemma och han renoverar, så han springer ut och in och glömmer bort att ozzi är hemma han lämnar dörrarna öppna = ozzi rymmer.

KajsaM
2008-08-27 16:45
0

Oj då de var ju inte bra. Lycka till idag på agilitykursen föresten! :)

VeNyRa
2008-08-27 16:49
0

tack =) om vi hittar igen hunden. vet du vilka fler som ska gå?

KajsaM
2008-08-27 17:53
0

#2 Hoppas att ni hittar han! Vet att Ida ska gå med Maja iaf :) Den var då fullbokad :)

BrightGloria
2008-08-27 18:23
0

Min kompis har en ponny som rymmer hela tiden från hagen. Det beror på att han är understimulerad och har helt enkelt tråkigt.

Ozzi har troligtvis så mycket energi så han vet inte vart han ska ta vägen, springer på upptäcksfärd och har jätteroligt! Då är det inte särskilt roligt att bli begränsad i trädgården, uppbunden vid ett träd.
Är han unghund föresten?

Vad får Ozzi göra på dagarna? Hur mycket aktiviteter?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

VeNyRa
2008-08-27 22:25
0

jo han är bara ett år och några månader, och han är nog understimulerad, men jag går i skola på dagarna och på eftermiddagen/kvällen brukar han följa med mej ut och springa, ner till stallet och som det är nu agilitykurs. 

Han behöver mer hjärngympa men jag tvivlar på att det hjälper, även dagar då jag tränat mycket med honom får han för sej att sticka.