Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: beteende-och-lydnad
Läst 805 ggr
medde
0

Hur jobbar era hundar efter sommaren?

Jag måste erkänna att vi legat lite på latsidan nu under sommaren med Mickey. Visst tycker han det kul att jobba! Men känner ändå att lite lat vill han vara.

Hur har ni det med era hundar, jobbar dom villigt hela tiden? pausar ni något i träningen eller håller ni igång sommar som vinter?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

VickiochTova
0

Tova brukar få paus både sommar och vinter, ett par veckors vila som hon bara får promenader… Och då är hon taggad när hon får börja träna igen så för henne är det nödvändigt med paus nån gång ibland!

medde
0

#1 Jag märkte i dag efter denna sommar paus att Mickey inte var så aktiv som han brukar vara, sakbnnade lite "tryck" i han. Råd?

BrightGloria
0

Zelda och Stintan är lika full igång vilken årstid det än är. Vi jobbar iofs. inte med något direkt mer än långpromenader, lite lydnad, klättring och cykla.
Till vintern blir det skidor. Tjoho!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

#3 Skidor är så himla kul. Jag brukade köra mycket drag då jag hade dobbrar. Så läckert.

Så nu vet nu jag vart inte dragen av öl, utan dragen av mina hundarFlört

BrightGloria
0

#4 Visst är det! Så jag hoppas på mycket snö och mindre blask denna gången. Ska vi dra runt på elljusspåret!
En kompis sa att ju mer rönnbär dessto mer snö, så då kommer det bli MASSA snö här i så fall.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Gunneriusson
0

Dexter är också lite slö nu efter sommaren. Vi har inte tränat så mycket eftersom det varit så kanonvarmt plus att jag har jobbat så mycket.

Men nu snart så börjar agilitykurserna plus en lydnaskurs jag ska gå och jag har även börjat träna lite enkel lydnad hemma. Så hoppas han blir pigg och alert nu snart som han brukar vara :)

Jennifer89
0

Tiini håller igång hon med träningen året om :) hon skulle nog bli tokig om man skulle ligga på latsidan en hel vecka :D för vår del är det nog hjärngympa med träning träning träning minst 4 ggr i veckan :) ofta blir det lite varenda dag.