Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 953 ggr
medde
0

Avel vilka?

Vilka funderar på att använda sin hund i avel här inne? Om någon funderar. Vad är det som gör att nu funderar på detta? Har hunden varit riktigt bra och blivit god meriterad under året som varit? Svaren kan vara många varför och därför är jag lite nyfiken.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
0

Nej, mina hundar ska inte användas i avel. Frankie är inte rastypisk och Pyret är 7,5 år nu. Alldeles för gammal för första kullen. Tror inte jag tagit valpar efter henne om hon varit yngre ändå..

Ressu
0

Ingen av mina kommer att användas till avel. Poitsu är inte reggad och Ressu har tyvärr testikelfel.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Ingen annan? Men om era hundar varit ok, som då yngre eller ej testikelfel skulle ni fundera på att göra det då`?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gunneriusson
0

Jag vill avla på Dexter. Mycket för att hans uppfödare gärna ville para en av sina tikar med honom för hon tycker så mycket om honom. Plus att min mamma och pappa vill ha en valp efter honom.

Blir spännande, har aldrig avlat förut :)

Jennifer89
0

Jag har funderat på avel på min Tiini, eller kanske bara en kull valpar på henne, vet inte vi får se det senare. Har bestämt mej för detta för att hon har ett väldigt underbart lynne, pluss att jag och familjen vill skaffa oss en sheltie till om 1-2 år som gärna skulle få vara en valp av Tiini. Tiinis uppfödare har till och med lovat oss att hjälpa till med parningen och att leta upp en bra och fin hane med bra lynne också.

Men allt detta är bara en sak som ligger i tankarna ännu, inget klart bestämt. :)

[Malin3033]
0

Mamma ville ha en liten Mini-Sobel-Ronja förut, men det har vi lagt på hyllan nu då tiden inte finns, sedan vill jag lägga all krut på träning och tävling osv. Visst är Ronja världens finaste hund, men säg någon som inte tycker det om sin hund? ;-)  man bör också verkligen tänka en och två ggr innan man parar sin tik. Dessutom hade Ronja en tand som vi var tvugna att ta bort för att den växte fel, och det var/är ärftligt.

Niini
0

Än så länge finns det inget som hindrar att avla på Turbo. Men han är så liten och vi har ingen aning om hur höfterna och sånt ser ut (ännu). Men ifall nån skulle visa intresse senare så skulle vi nog kunna fundera på saken. Han kanske skulle passa bra om man vill ha en agilityhund sån fart som han alltid har xD

Ellenfyrkant
0

Jag vill använda Zigge i avel och skulle gärna vilja ha en valp efter honom, temperamentet, personligheten, vallinstinkten och utseendet. Zigge har placerat sig bra under året, 5:a bästa hane var det bästa resultatet, den placeringen tog vi hem i Ransätter nu i somras :)

Mvh Ellenfyrkant