Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1151 ggr
Gittan
0

God morgon 3 september

God morgon. Har ledigt i dag och ska leta efter gamla foton att lägga i fotoalbumet. Ha nu en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Ressu
0

God morgon allesammans!

Här är det regnigt och dystert igen =(. Hade tänkt träna Ressu i lite lydnad ikväll, men får se hur det blir med det. Nästa fredag bär det av och kastrera Poitsu då det kommer att flytta in en liten tös till oss i början av nästa månad Flört.

Ha en bra dag allesammans!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

God morgon till denna regniga dag! = Blöt hund:-)

Hoppas ni alla mår riktigt bra. Nu är artikeln ute på löpet om månadens sheltie. Grattis till dig Ressu.  Ressu! Kan du avslöja lite om den nya som kommer hem till er? Spricker ju snart an nyfikenhet!!

God morgon GittanL. Hoppas allt riktigt väl med dig.

Vi ses och hörs under dagen.//Må bäst alla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

Men medde, jag har ju redan berättat lite Flört, att det är en tik och att hon flyttar hem till oss i början av oktober (runt den 11te) Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

Men det är ju för lite,,,,,,,,, Jag spricker ju.Förvånad

Men jag kanske inta ska säga något då jag smög runt ganska mycket innan vi fick hem MickeyOskyldig

Ressu
0

Vänta bara ni kommer nog att få höra till lust och leda senare Skrattande.

// Ressu
kennel Westtorpets

medde
0

Du låter som jag, vänta!!! Usch vad jobbig jag måste ha varit.

Men jag får väl vänta då! Om jag ej spricker av min nyfikenhet

BrightGloria
0

Då kan vi ta i hand Medde, jag spricker också snart.
På Sif får man verkligen träna sitt tålamod! ;)

Kan du inte viska då Ressu? Första bokstaven på rasen?

Jaja, själv har man varit i skolan i fyra timmar och nu ska vi se vad dagen har att kvällsbjuda på.
Antagligen så stannar jag hemma, läser läxor och bankar huvudet i bordet *dumma matematik* eller så går jag och Kevin (Futurity här på Sif) med vovvarna till stallet. Rider lite och sedan kanske jag kan ägna lite tid med läxorna omringad av morgonrocken, nöjd över dagen.
Det sista låter bäst……

Ha det bra!!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

¤7 Visst kan vi ta i hand på detta, Ressu! Vi vill veta!!

nera
0

Godkväller från mig. Glad 

Jag är inte medlem här, men jag kikar bara in här av ren nyfikenhet för jag ville se alla fina söta bilder på alla fina hundar ni har här. Jag har ingen hund själv, men jag är uppväxt med hundar. Vi hade Schäferhundar då. Annars så har jag bara hjälpt kompisar eller grannar att rasta deras hundar under åren som gått,eftersom  jag gillar långpromenader,

Tyvärr så är jag lite allergisk mot hundar, vilket jag tycker är så synd. Jag har en dröm att skaffa mig en egen hund någongång, men det får framtiden utvisa. Då skulle jag vilja ha en Finsk spets, för jag tycker de verkar vara trevliga.

Nu ska jag kika runt här lite mera. Lämnar bara ett litet avtryck.

Fin sajt du har här medde Skrattande

medde
0

Tack nera!

Så kul att se dig härinne. Denna sajt är underbar, men alla fina och goa medlemmar som finnes här inne. Välkommen in igen när du känner dig för det. Hoppas verkligen vi ses även här i en tråd någon gång.

Hundägare eller inte. Välkommen

Emmeli
0

Goddag!
Länge sen man var inne nu, men mycket har hänt, ett av nina djur, mitt marsvin har dött, Lussis päls hade äntligen växt ut, och vi planerade att ta med honom till växjö och ställa ut igen, men det visade sig att han hade bölder i buken, vilket var en inflammation, och nu har dom rakat BÅDA(!) benen, vilket gör att det tar ännu ett halv år till innan vi kan börja gundera på något med honom. Zeke har ställts ut, och gått igenom med Ck och HP :) Dock var han lite loj vilket gjorde att han inte visade sig så bra. Men bättre lycka nästa gång :)

medde
0

#11 Du ska känna dig välkommen tillbaka. Mycket har hänt ser jag. Men hoppas allt går åt rätt håll nu.

nera
0

# 10 Tack medde Kyss

BrightGloria
0

#8 Från en av härliga hund tidningarna (kommer inte ihåg vilken) så var det några stycken som hade sheltien som en fungerande allergi hund.
Även japansk spets och massa till. Besök olika hundfolk och se vad som fungerar. :)
Lycka till och jag hoppas att det kommer fler trevliga "gäster" och tittar in.

//BrightGloria
- Hemsida

nera
0

# 14 Tack så mycket för tipset Glad Ja en Sheltie skule inte vara helt fel kan jag säga  Flört 

Det vore trevligt att kunna ha en hund trots sin allergi, för de är härliga vänner. Ska spåna runt lite få se.

Hörde också att dvärgpudlar också ska vara rätt hyfsade som allergihund? Någon som vet?

Tacksam för svar./ Carina

BrightGloria
0

15 Jag är inte så himla duktig på allergihundar men jag tror att det är individuellt. En del personer kanske är jätte allergiska mot sheltie men klarar av pudeln. En annan människa kanske har allergi tvärtom.

Så mitt tips är att du hittar din ras.

//BrightGloria
- Hemsida

medde
0

#15 Det är väl att pudlarna inte släpper hår. Jag själv astma och vissa hundraser funkar inte alls för mig.

Niini
0

#14-17 Hundens hår har inget att göra med om man inte tål den eller inte. Det är hundens hudmjäll som är allergiframkallande.

nera
0

Ja, man får känna sig fram vad som passar innan man gör slag i saken. Alldles riktigt Glad