Vadå har ingen koll på sin hund!
Var ute i trädgården och skulle leka lite med hundarna.
På baksidan av vårt hus så står det ett högt staket av buskar. Jag kastade över en leksak som hundarna var tvungen att springa runt för att ta.
När jag stod där och väntade på att de skulle komma tillbaka så sprang helt plötsligt en terrier där också. Jag visste att den bodde på andra sidan gatan och tog snabbt kopplet på den som släpade efter. När Zelda kom springandes tillbaka blev hon såklart intresserad och började gå mot den nya kompisen. Jag stannade Zelda och hon förblev still. Sedan kom Stintan och såg inte hunden för en stund efter.
Dom började morra åt varandra och efter lite bökande så fick jag Stintan liggandes och hon stannade kvar där som tur var. *stolt*
Jag gick iväg med terriern och över till grannarna som precis hade satt sig i bilen för att åka iväg. Jag tänkte "öh?"
När de såg att jag kom med deras hund så öppnade de dörren till bilen och tog emot den. "Tack så mycket. Jag trodde att du hade skaffat en till hund"
Jag vände mig om och gick fundersam tillbaka till mina snällt stannande hundar som jag snabbt satte i gång i lek igen som en belöning.
Jag tyckte detta var jätteknepigt! Har de ingen koll alls på hunden!? Har fått fånga in den en gång förut då hussen inte lyckades få tag i den.
Ibland undrar man…..
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Nämen så knepigt, snacka om att ha dålig koll, låter helskummt detta, men kan ändå inte låta bli att flina åt att de trode du skaffat en ny hund :P
Mvh Ellenfyrkant
Ja vilken märklig kommentar från dem, måste jag också hållamed om