Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1058 ggr
Gittan
0

God morgon 15 september

God morgon. Snart dags att väcka barnen och ge dem frukost. Hunden har precis varit ute.. I dag måste jag in till jobbet och utföra mina arbetsuppgifter. Ska passa på att storhandla på en gång också. Hoppas ni får en bra dag alla.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

medde
0

God morgon

Tösen är nu i skolan och Mickey varit ute på sin promenad, så just nu är det så lungt och tyst här hemma att man kan höra en nål falla.

Det var riktigt kallt då jag körde tösa till skolan, hur är det runt om i landet?  Hoppas ni får en fin dag och att vi ses här under dag/kvällen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

God morgon

Idag så är jag hemma med hundarna. Ska dock själv till doktorn idag och så ska vi till naprapaten ikväll…

Nu väntar vi bara på att få hem valpen =) Lite mindre än fyra veckor så bor här en liten tös =) Bilder av hon finns i våran blogg =)

Hoppas ni har en bra dag allesammans!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Niini
0

Goddag!
Om ca 1h gäller det, hoppas verkligen allt går bra och Turbo inte blir helt avskräckt att fara till veterinären för det har gått så bra hittills. Vad kan det månne kosta att dra ut två tänder?

Meddelar väl mera i bloggen när vi kommer hem.

Ha en bra dag!

medde
0

#2 Så underbart sör hon är. Det vart vad jag misstänkte efter att ha hört lite från dig. men jisses ett stort grattis till nya ursöta tösen

Hur mår pojken efter op?

nera
0

Godagens på måndan!

Här är kyligt idag och mulet. är bara 8 grader varmt ute. Men man får vara tacksam så länge det inte regnar i a f.

Har städat golv på morgonen. Ikväll så kommer äkta hälten hem äntligen efter en hel helg  på  jobb nere i Tyskland.

Önskar er alla en bra måndag. Glad

medde
0

#5 Samma väder här i sthlm just nu! Va härligt att du får hem "gubben" idag:-)

nera
0

# 6 KyssSkrattande Ja, nu börjar man att längta lite efter honom. Fast det är rätt skönt att vara ifrån varandra emellanåt, så man får längta ordentligt.

Kan tänka mig att han är ordentligt trött när han kommer hem. De hade jobbat i 20 timmar i sträck, så att det skulle hinna bli klart. Kl 7 imorse kunde han lägga sig i 1,5 timme och vila, inan de skulle vidare till flyget för att åka hem..Obestämd

medde
0

#7 Kan tänka mig han trött, men hemma dock! Hälsa:-)

nera
0

# 8 Det ska jag göra. Ska hämta honom vid tåget ikväll vid 18 tiden om allt går som planerat.

medde
0

#9 Klart det ska gå som planerat. Må gott.

Niini
0

Nu är vi tillbaka och ingreppet gick bra. Dock mådde matte inte så riktigt bra efteråt p.g.a. diverse minnen.

Här finns Turbos del & mattes del.

KajsaM
0

God eftermiddag!

Här är det riktigt höstväder, solen lyser och de är så dära små kyligt i luften :) Nu väntar jag bara på mat innan jag ska iväg på fotbollsmatch mot trångfors! Sen har jag några läxor och göra :)

SparklingTindra
0

Goddagens!

Idag har jag och vovvisarna bara tagit det lugnt. Det är ju bara tråkigt att dom inte kan gå tillsammans på promenaderna.. =(

Enya har iallafall hälsat på både en sheltie, en foxterrier, en bichon frisé och en norrbottenspets. Sen försökte jag få henne att hälsa på en engelsk setter men hon vågade inte, tyvärr.

Ikväll är det valpkurs och denna gång är det bara teori, alltså utan hund. Jag tycker att det är bra att hon varvar teori och praktik.

Sen så fick jag vinterkläderna jag hade beställt idag. Alltihop var för stort så det är bara att skicka tillbaka det. Nån som vet en bra sida där man kan beställa vinterjackor?

BrightGloria
0

God dag!
Usch, idag lämnade vi mamma in vårat mobilabredbands modem till lagning. Så nu får jag sitta hos min granne/syster och sno deras dator. hehe
Men det ska nog ordna sig, jag kommer vara inne här i alla fall. Inte lika ofta dock.

Annars har jag varit i skolan hela dagen. Får ägna resten av dagen till hundarna.

Ha det bra alla!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ressu
0

#4 Visst är hon =). Kan knappt vänta tills hon kommer hemSkrattande. Poitsu mår bra, skall dock ha tratten på en vecka (vilket han är mindre förtjust) Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Niini
0

#13 har du kollat på hm.com? de brukar alltid ha nånting :)

Ronja06
0

#2: Vad roligt att ni ska få hem valpen snart! Lycka till med sötnosen! Själv väntar jag med spänning på att lilla (Lexie?) *namn inte riktigt bestämt* Ska komma hem. En liten Belgisk vallhund/Terv valp. Skrattande Detta blir inte min hund, men ska nog få passa den en hel del. :)

Idag har jag suttit och spanat in stugor i Sälen. Vi ska förhoppningsvis fira vintern där med hundarna. Förutom detta så har jag varit sjuk hela helgen, och varit hemma från skolan idag. Men imorgon hoppas jag kunna gå till skolan. Då har vi nämligen prov, och det känns tråkigt att missa detta.

Mvh Emelie Förlägen

BrightGloria
0

#17 Kul för dig Ronja06! Fyra hundar! Jag som är glad för två. :) Men en dag ska det komma en till sheltie hit har både jag och mamma bestämt.
  Har faktiskt redan kontakt en kennel, så vi får se. Lycka till!

Ha det bra!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

#18 Spännande. Kul att ha lite planer.

Ressu
0

#17 Tack, 4 veckor kan inte gå snabbt nog Skrattande

// Ressu