Planer inför resten av året?
Vad har ni för planer inför resten av året? Tävlingar, utställningar, kurser och sånt?
Själv så har jag bara en agilitytävling inplanerad i december. Främst pga av att all min fritid kommer att tas upp av valpen
. Så hoppas jag oxå att jag skulle slippa på valpskola i vinter.
Träna främst, hade funderat fara till Seinäjoki på utställning men det föll på nån dag med åldern. Möjligen åker vi till Jyväskylä istället men det återstår att se…

Vi ska bara ha roligt!
Massor av aktiviteter. Tänkte köpa hem lite blod till vovvarna så att vi kan köra lite blodspår. Har kört det en gång förut och det var väldigt uppskattat.
Sen hoppas vi såklart på massa snö så vi kan ta skidorna och åka ut i skogen, ta med lite varm choklad och mumsa på något. Mysigt!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Har några agilitytävlingar kvar med Freddie så vi hoppas väl på lite pinna :) Sen blir det klickerkurs med den lille och några utställningar. Ska också komma igång med hans agilityträning nu i helgen :)
Under 2008 blir det nog inga fler officiella tävlingar. (har inget planerat iaf) Ronja behöver den sista finslipningen innan jag vill tävla något mer officiellt. Och vi har kurser hela lördagen och hälften utav söndagen fram till jul. Planerna är väll att Ronja ska lära sig att lyssna lite bättre på mig (något som hon redan är duktig på, men det kan bli bättre)
Siktet för 2009 blir att klassa sig upp till klass 3 i hoppklassen, och minst klass 2 i agilityklassen. Med Viggo ska jag nu genomföra valpkursen. Och sedan under 2009 ska alla hinder i aiglityn läras in. Samt lite enklare kombinationer
Mvh Emelie 
Fram till årsskiftet är det ett bra avslut på agilitykursen som gäller, sedan blir det två utställningar i september (14, 21). I början av 2009 blir det agilitydebut och tävlingslydnadskurs, förhoppningsvis tävlingstart i lydnad under 2009.
Ny inplanering är Match show i Vasa 12.10, första för oss båda :) Nu blir det att öva, öva, öva! Sen blir det möjligen ännu en 19.10 i Kvevlax.

#6 både 12 och 19 är bokade här med :)
Sen blir det också utställning i seinäjoki den 25.10 och hundkurs en gång i veckan. Förståss har jag och några vänner "hundträff" en gång i veckan och tränar lite för skojs skull.
Redan på söndag ska vi på match show i Vasa så nu övar vi stenhårt i två dagar :)
#7 Vad kul :) men 19:e är tydligen inhiberad p.g.a. för lite funktionärer :/
Mickey går just nu sin agilty kurs med sin lill-matte. Sedan kommer dom även starta upp en lydnadskurs nu under denna månad.
Har sett sidor av Mickey som jag trodde ej fanns. Jä***r vad han tycker detta är kul, far runt som en tok och lever livet.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ni sliter hårt med era hundar. Ni är så duktiga så.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

#8 Fick reda på det ikväll
Men vi kommer också på söndagen till vasa :) så vi ses väl där då kanske. Syrran kommer att ställa upp med vista hon med, om det inte blir jag som för henne