Tränar hur ofta?
Såg i en tråd att Ressu åker ca 24 mil för att träna sina hundar. Då var jag nyfken hur långt ni andra åker för att träna era hundar. Så mina frågor är. Hur längt åker ni varje gång ni tränar? Hur ofta tränar ni aktivt med era hundar på en klubb? Samt då ni inte är på klubben, tränar ni något hemma med era hundar?
Hur många timmer och mil blir det ca i månaden för aktiv träning?
Mickey är på klubben två gånger i veckan och tränar där aktivt ca 2 timmar. Våran klubb ligger när ca 5 kilometer från hemmet.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag tränar som nämnt 12 mil till klubben och automatiskt 12 mil hem
. Jag tränar så ofta tillfälle ges. Då jag är och tränar så brukar det bli ca. 1 timmes privatträning (detta gäller då agilityn). Dock blir det mera tränat inför en tävling. Mest blir det dock tränat hemma lydnad och diverse. Nu är det så olika hur många gånger det blir / månad och hur länge så det kan jag tyvärr inte svara på!

Jag tränar ofta lydnad i trädgården ca. 20 minuter. Men jag tränar nästan varje dag i trädgården så det behövs inte så mycket mer tid än det.
På torsdagarna nu så åker vi till bhk som ligger ca 15 minuter bort (med bil) ifrån där vi bor. Sen tränar vi i ca. 1½ - 2timmar i både lydnad och agility.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag åker ut till klubben minst 1gång i veckan och tränar då aktivt lydnad och/eller agility under minst en timma, självklart med pauser osv. Det tar ca: 15min till klubben med bil.
När jag inte är på klubben tränar jag antingen slalom (som jag har hemma i trädgården) eller så går jag ut på fotbollsplanen som är mitt emot huset och tränar lydnad, nästan som en förlängd tomt eftersom det är väldigt få gånger folk är där. :) Så det har blivit min och Ronja lydnadsplan.
Spår och sök blir det i skogen som även den är mitt emot huset, dock är det inget vi kommer börja tävla i utan som vi har som aktivering vid sidan om. :)
Så jag och Ronja har haft väldigt tur när det gäller träningsplatser!!
Jag har haft turen och bor nästan bredvid brukshundklubben. Det tar ca. 5 minuter med bil. Tar jag bussen tar det 15minuter, då man måste gå en bit med hunden. :)
Men det har hänt att jag har åkt längre för att träna Ronja. Ibland med bildfärd upp emot 60-120minuter. (det är dock väldigt ovanligt)
Sedan har jag även egen agilityplan utanför huset. Och där försöker jag träna så mycket som möjligt. :)
Mvh Emelie 
Kul att så många är aktiva med sina hundar. Vem skulle inte vilja ha en egen agilitybana hemma på tomten.

JAG JAG JAG!!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
SAMMA HÄR!!