God dag 13-10-08
God dag
Nu är det åter skol/arbetsvecka. Hoppas ni mår riktigt bra. Sitter vid min data och spar just nu kort med mera. Då jag känner att min data är på väg att lägga av. Hur gör ni i detta? Spar ni kort och program med mera utanför datan. Eller litar ni på den?
Ha en riktigt bra dag alla!
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God dag!
#0 Det viktigaste, d.v.s. fotona så sparar jag både på min externa hårdskiva och NASen. Alltså i dubbel upplaga, man kan aldrig vara för säker :) Oreroende om en dator är 2 veckor eller 5 år gammal kan den ge upp av en eller annan anledning.
Idag ska vi städa, har studiefri vecka aka. höstlov som de heter i grundskolan så hela långa veckan ska jag ha sovmorgon :D
God dag allesammans!
Idag har Neiti varit på sin första självständiga biltur. Alltså hon åkte i en bur. Det gick superbra. Jag blir bara mer och mer imponerad av henne. Nu ska jag återgå till vardagssysslorna och sen ska jag försöka koppelträna Neiti.
#0 Jag sparar mina på ett extraminne =)

#0 Jag litar fullt ut på min dator även om den svikit mig många gånger. Men annars så ligger kopior av alla bilderna på mammas dator. :)
Ska man ha otur då så går de sönder samtidigt eller nåt. Men det ska väl förhoppningsvis inte hända.
Hur som helst så kom jag nästan precis hem från skolan. Ska snart gå en promenad men vovvarna. Tänkte öva lite lydnad med dem på vägen. Stintan har blivit jätteduktig på apport, hon som inte alls är särkilt intresserad av det egentligen. Vart tog den halva retrivern vägen? Zelda har böjrat bli duktig på att följa och jag märker att när man tränar lydnad så blir de verkligen mycket roligare att ha att göra med. De verkar mer uppmärksamma och arbetsvilliga. Jätteskoj!
Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!
Ps: FÖRHOPPNINGSVIS så kommer vi få tillbaka internet nästa vecka! tjoho! Vilket betyder att jag kommer vara mycket mer aktiv här inne än vad jag är nu.
Kramar på alla!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Godkväll alla!
Tvättmaskinen har pajat idag
har hållit i 4 hela år. Men jag ska inte klaga, för jag hann precis tvätta klart allt innan den började att tjafsa..Gubben ska kolla på den, annars så blir det att inhandla en ny imorrn.
Annars så har det blåst mycket idag, men varit hyfsat schysst väder. Ha en fortsatt trevlig måndagskväll på er alla.
Tänk att datorn är nästan som en bästa vän, men ack så många gånger den svikit en!!
Jag spar alla mina bilder på CD-skivor eller en annan hårddisk
#4 Trist nera! Som du vet så var det ju inte länge sedan min tvättmaskin ramlade ihop.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
# 6 Jodå, det minns jag nog. Det var det första jag tänkte på då den havererade!
Glömde säga att vi spar också bilderna på dels en extern hårddisk plus USB minne och cd skivor.