God morgon 19 oktober 2008
God morgon allesammans!
Idag blir en fullspäckad dag =). Först kommer mamma hit så jag ska fixa hennes hår inför utställningen nästa helg. Sen bär det av för att hälsa på 3st dvärgschnauzers och en malinois =). Neiti får följa med på socialträning. 
Hoppas ni får en skön söndag och att ni har haft ett bra veckoslut
.

Medde redigerar// Dett inlägg var privat till medde.
Ellenfyrknat, det är klart nu!
Mvh Ellenfyrkant
God kväll!
Idag är jag helt slut… Klockan 11 gick jag, Ronja, Viggo, Diva och Mira ut på en riktig långpromenad!! 1 matte -4 shelties. Snacka om att utmana döden. *ler*
Det gick faktiskt förvånandsvärt bra! Vi var ute i ca. 3 timmar. Var helt slut, tror även att hundarna var det också. Hade dock kurs med en gång efter promenaden. Ingen vila här inte! Tränade fram till klockan 18.00. Totalt 7 timmar i sträck har jag varit ute idag med hundarna! Helt utmattad nu…
Mvh Emelie 
Mickey har varit på agility träning hela helgen, vilken funkar toppen. Han och tösa min har hur kul som helst, ibland blir det ej stopp på han, som i dag tog han platta tunneln 4 ggr innan det vart stopp på han. Hur som helst kul har dom. I dag var även första gången dom testade A hindret. Detta gick även som på räls. Ni må tro jag är stolt över dom idag.
Hoppas ni alla haft en riktigt fin helg. Men oj vad det har blåst kallt hela helgen här.
Ronja06 kul att se dig inne här igen!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#2 Oj! Snacka om fullt upp! Men måste säga att du är enormt duktig. Men jag måste bara fråga. Är det så bra för Viggo att gå så länge? Han är ju såpass ung ändå.
Jag, lillebrodern, systersonen och hundarna gick en lite promenad idag vid 2tiden. Gick in på en väg vi aldrig gått och det var väldigt kletigt och geggit så det var väl ingen jättefröjd för ögat när vi kom tillbaka till huset direkt. Min så vanligtvis vita vovve var hälften brun och hälften grå. Sedan luktade hon så där underbart! In i duschen med henne. X)
Men lite kul blev det i alla fall. Får se till att det blir längre promenad imorgon. Ha det så bra allihopa och god natt!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#4: Igentligen inte…
Ja bär ju honom en bra bit också, men vanligtvis vill han gå själv. Han sitter ofta o piper i min famn, och försöker hoppa. Lite jobbigt. Sedan hade vi "paus" på 15 minuter också. Då hundarna fick vatten, och lite vila. (eller rättare sagt var det mer jag som behövde vila)
hundarna ville fortsätta.
Då vi kom hem var Viggo den enda hunden som ville fortsätta att leka och springa. Han är verkligen aktiv min lilla hund! 
Mvh Emelie