Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 986 ggr
BrightGloria
0

Skendräktiga tikar.

Någon mer som har eller har haft problem med det? Har för mig att någon av er här inne hade det.

Stintan blir skendräktig efter varje löp och får mjölk i juvrerna, men hon veter sig inte som om har valp. Får hon inte "respons" så blir hon ljust-ljust blå runt juvrerna och istället för mjölk blir det liksom gult istället. Jätte knepigt men veterinärerna ser det som normalt men jag vet inte. Hon har inte ont av det.
   Sen har vi fått en kattunge här hemma som gärna lägger sig hos Zelda och snuttar. Det tycker inte Zelda om så hon går oftast därifrån men nu börjar hon också få lite vätska i juvrerna. :( Det är ju inte skendräktighet då eftersom hon har en "valp" (Kattungen hämtades inte för tidigt) 

Det går ju att köpa galastop (tror jag att det stavas) men är det väldigt allvarligt om man inte ger Stintan det tro? Någon som är insatt?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

Jag hade in dobb tik som hade enorma problem efter löp med skendräktighet, hon tog alla skor till valpar, ni må tro det var "krig" hemma då jag tog hennes valpar och satt på min fötter.  Sedan gick hon igenom hela stadiet med dräktighet. Slukade mat, spydde, svällde up, mjölk i juveren med mera. Sen vart hon inte så kul för resten av min hundar på grund av detta betende.

Hon fick detta medel du talde om, på inrådan av vet. Visst mjölken försvann och hon vart " normal" igen. Men det var samma sak vid vaje löp. Detta har jag för mig att man även kan ge till en tik som var tjuvparad i doser jag ej säker på. Vilket då tycker jag indekerar på ett det inte är så hälsosamt.  Så vad kan jag säga provade detta som funkade riktigt bra, men slutade då jag fick veta att det fanns många risker. Men detta var många år sedan och nu kanske man vet mera om detta medel  och vad risker är eller inte är.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥