vintern.
Planerar ni för vintern då det gäller eran hund? Då menar jag täcken och tasssalva för skydda dom små känsliga tassarna. Den är ju inte så kul med snökoker i pälsen som hänger, det finns en spay som man spayar hundens päls med, för att förhindra detta. Någon som provat detta?
Här i stan har vi ju problem med all salt som finns lite över allt. Eftersom Mickey har så mycket hår i tassarna så blir det någa med att hålla dom från en massa hår.Klipper man inte han ofta så blir det som "snöskor" i tassarna på han. Även eftersom Mickey är klippt så blir det ett täcke vid för kallt väder.
Hur gör ni? Även lite tips innför vintern kan ju vara bra!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Förra året så köpte vi ett sorts balsam som man kletar in på tassar, mage och bröstet innan man sticker ut. Det hjälper så att inte snön fastnar, lite gör ju det ändå men bättre än ingenting.
Vi bodde på landet förut så det var inte salt på vägarna där men nu kommer vi nog ta in och skölja tassarna efter promenaderna.
Annars så kommer allt bli sig likt. HOPPA I SNÖ! Tjoho!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
På vintern är jag jättenoga med att klippa tasshåren på hundarna och så använder jag en spray som heter Vacker Tass som man sprayar på tassar, ben och en del sätter det även på magen för att förhindra snö- och isklumpar. Den funkar jättebra! Jag har läst nånstans att den ska vara bra som skydd för tassarna mot just vägsalt också.
Tindra behöver iallafall inget täcke på vintern, hon fryser aldrig. Hon lyfter inte ens på tassarna vid -40 grader.
Enya har inte så mycket underull som sin mamma så vi får se om hon fryser, då kanske jag köper ett täcke åt henne, men jag hoppas att hon inte kommer att behöva det..
Hoppa in snön! Det är exakt vad jag tor Mickey och tösen kommer att göra då snön faller. Lika vilda och busiga bägge två!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mina älskar att hoppa i snön, ska bli kul och se hur Freya tycker, ja den sprayen ska jag nog köpa, Lovis får jättebollar på tassar och under magen, hon gillar det inte.
Jag har inga direkt förberedlser inför vintern. Två olika täcken har vi redan åt hundarna som jag brukar använda vid träning och tävling så dom inte blir kalla för snabbt. Sedan försöker jag hålla tasshåret kort så att det inte klumpar sej för mycket.