God morgon 2 november 2008
God morgon allesammans!
Idag är en lite varmare dag än igår, tack och lov. Idag skulle jag nämligen måste byta däck på bilen och så även tvätta den. Istället för att vara svart som då jag köpte den så är den nu ganska så jämngrå
.
Hoppas ni har en jättebra söndag!
Goddagens!
Idag får jag gå med yllesockar och foppatofflor när jag är ute, eftersom att mina enorma skavsår från igår (täcker hela hälarna) inte tillåter att jag har vanliga skor på mig. =P Det är inte precis trevligt att vara ute med vovvarna då. Har aldrig haft såna skavsår förut.
Idag ska jag städa, rasta hundarna (det blir tyvärr inte så långa prommisar för dom idag, om nu inte mamma kan gå med dom), täna lite inomhus med dom och sen ska jag fara och handla. Försöker bara hitta nåt bra recept på vad man ska äta idag.
#0 Haha, ha så kul med däckbytet och tvättningen. =P Skulle själv behöva tvätta bilen.. Det ska man tydligen göra när den ska vara med till begravningen har jag fått höra.
Ha en bra dag!

God dagens!
Idag så ska jag försöka hitta på något att göra, det är inte det lättaste på en söndag när alla affärer är stängda m.m. Killen sticker iväg om en halvtimme till visby och ska vara där hela dagen.
blev jätteledsen igår när jag fick höra att kanske så får vi inte lov att ha hund av våra hyresvärdar/min killes föräldrar för att de inte har bestämt vad som ska göras med våran stuga efter att vi flyttar härifrån. de har godkänt en katt för 4 månader sedan men nu så vill de inte ha någonting för att det ska kunna vara allergi vänligt. Det värsta är att de har tre katter och de tillåter inte djur här inne även om det enda det här kommer kunna bli efteråt är ett hemma kontor. aja.. lite frustrerad ännu märker jag…
jag vaknade av en väldigt trevlig syn imorse frost över hela gräs mattan och i fredags s var det snöblandat regn.. snart är vintern här och det är bara en vecka tills jag fyller år!
Dagens. Fint härligt solväder ute. Nu ska jag ge mig iväg på en liten ridtur. Sedan blir det att mysa med barnen.
#0 Jag har redan bytt däcken på bilen så på den fronten är det lungt.
#1 Se till att du blir av med skavsåren. Du får ta det försiktigt.
#2 Kan en hyresvärd verkligen neka dig att ha husdjur?
Ha nu en bra och trevlig fortsättning på söndagen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

3# tydligen, det blir ju inte bättre att de är min sambos föräldrar. men jag kommer verkligen inte att tåla det svaret eftersom de har tre katter själva och den stugan vi bor i är så dumt planlagt att det inte går hyra ut så som de gör med den andra stugan så kommer det här att bara bli kontor och vad gör det om vi har haft hund här då?

God dag alla glada/mindre glada!
Det är så himla mysigt att kunna springa ut på morgonen med hundarna och ägna en halvtimma till massa fotografering i frosten! Det blir så fin stämning i bilderna då. Kan tyvärr inte lägga in bild eftersom jag inte sitter vid min dator, det kommer in här på måndag/tisdag istället. :)
Det är lite jobbigt att inte ha fri tillgång till internet, man kan inte begära att kunna sitta där flera gånger per dag när det inte är ens egna dator. Men iaf. en lång stund per dag. :)
Hundarna är så lugna och fina och skänker massor av päls till våra byxor som vi med stor glädje borstar av oss. Bilen är inte längre svart här heller, snarare vit av all Stintans hår. :P
Får se om vi kommer hem imorgon, inga vinterdäck ännu!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida