Vilken färg?
Vilken ärg tycker ni är finst? Skicka gärna bild, så att jag kan vara säker på vilken färgen är.

Det beror helt på individ till individ tkr jag:) Vissa är vackra som tex sobel, medans andra är mindre vackra…
Jag har ju 2 sheltiesar här hemma, en trefärgad och en sobel:) Så det är lite svårt att välja:)
Kramar//Carro
#1: Oj. Läste precis att du fått en till. Grattis! 
Mvh Emelie 

#2 Ja, fick hem henne idag:)
#3 Tack så mkt!
Kramar//Carro, Frankie och Pyret

Jag är helt såld på sobel, gärna väldigt rödaktig och varm! Tycker även om Blue Merle men tyvärr ser jag sällan en med riktigt bra färg.
/mvh Camilla
#4: Varsegod!
Men kan du inte berätta lite om hur du fick henne? Och varför. Skulle vara roligt att veta. 

Mvh Emelie 

#6 Har nu skrivit lite om henne hur det gick till när hon fick flytta hem till min familj.
Gå in i min tråd "Välkommen hem, Pyret så kan ni läsa om henne där:)
Jag skriver det inte här då jag inte vill förstöra trådens ämne allt för mkt:)
Kramar//Carro
tror jag gillar svart/vit mest.. :) har tyvärr ingen bild för jag äger ingen.. men annars gillar jag nog sobel bäst. ganska mörkt röd och lite nästan svart på vissa ställen (mörkbrunt). helst inte vit i nacken.. :) men det är nog min favorit :D

#7: Okej. Ska läsa där! 
Mvh Emelie 

Sobel e nog en favorit. Tricoulur kommer på andra.
vi ska få vår sobel pojke i mitten på augusti 
#11: Vad roligt att ni fick tag i en sheltie tillsist! :)
Mvh Emelie 

#13 aprikos? hur ser de ut? :)

jadu,skall leta upp en bild om jag har någon så du kan få sen,men det är väll egenteligen en indelning i sobel om jag har rätt, den är ljus röd/brun och kanske lite vita tecken
ok, hoppas på bild ;)

#13 E det Lussi?? 

#17 Japp,Lussi. Min lilla älskling :)
#13 Är det vetesobel du menar?
Min favoritfärg är Blue Merle med tantecken, och så klappar mitt hjärta extra för svartvita Shelties. Bland soblarna föredrar jag röd sobel.
På denna länk finns text och bilder kring Sheltiens färger. http://hem.passagen.se/neyobi/colours/
Liksom här: http://www.quipus.se/sheltie/color/color.htm. På denna finns en bild på en vetesobel som inte är så mörkt skuggad.

#3 Mohaha, min är en riktig röd sobel xD För visst är dom vackra
På bilderna jag har på han ser han inte så vörst röd ut men han är ju bara 3 veckor då. Och snart får jag hem han :D 28 juli! 
Mvh Ellenfyrkant

#20 Jag längtar också efter att din valp kommer hem, så man får se bilder på lilla gyllegrynet 

# 22 Jag måste nog säga att denna färg är helt outstanding
Vilken hund!
Ok! alla färgen fina men detta är lite speciellt.
Men gör det så svårt för jag gillar frankie ronja spunk silver ja alla här men men hmmm
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Haha! Aa,jag älskar den färgen + att han är bara inte söt,han är världens snällaste och tog det med lätthet att åka från åbo till sthlm och sedan till Gotland,jag är jätte snäll och lättlärd.
#22 naw så söt! :D som jag sagt tidigare så älskar jag oxå svart-vita shelties och din , ja din, var, HUR SÖT SOM HELST!!! :D

Jag har en blue merle och en svart o vit. Fast jag måste nog säga ett en riktigt snygg trefärgad skulle vara min dröm. En med hel krage, vita tassar, vit svanstipp och riktigt snygga tan tecken, plus riktigt kolsvart färg.!

naaw så söta :D
Har nu blivit väldigt förtjust i blue merle, men tricolorna e oxå snygga =)
Här är en bild på min trikkare =)
EN STOR !!!!
Påminnelse ni glömmer väll inte bidrag till månadens sheltie aug!!!
Dessa bilder som finns här är ju super fina på super fina shelties
Mvh medde
skuggad sobel och trefärgat :)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Favoritfärgerna hos mig är nog för det första trefärgat. Eftersom jag har en trefärgad hemma. Men skuggad sobel är ju också underbart! Men som det stog i ett tidigare inlägg. En trefärgad med riktigt snygga tantecken och bra vita teckningar. Det är det finaste! Tyvärr har inte min Ronja en hel krage men nästan! Men hon är bäst ändå! ^^

Eftersom mina är Sobel och trefärgad så blir det svårt att välja vilken av färgerna jag tycker är finast.

# 22. Han är verkligen superfin!! Vilken lycka att få hem en sån puddig!:)

Sobel och trefärgad :)

Sobel och trefärgad tkr jag är finast :) Sen kan man hitta en fin blue merle lite då och då. Men det är inte samma sak som sobel och trefärgad att den, den, den, den och den är fin. Utan som sagt… Man kan hitta någora stycken :) Jag gillar faktiskt de tre st. blue merle min uppfödare har :) http://www.shellricks.se/kelly.htm http://www.shellricks.se/copyright.htm http://www.shellricks.se/tintin.htm
Men trefärgad och sobel är ändå helt klart mina favoriter! Här skickar jag en bild på min väldigt röda sobelkille :)
Mvh Ellenfyrkant
Håller med dig! Shellrick's bluremerle hundar är riktigt snygga! Älskar blue merle med lite svart! Mycket blått/silver ska det va, :D
Men trefärgat och sobel går först hem!

Har faktiskt alfrig sett henne ställa ut, så om den saken kan jag inte säga så mycket. Domaren får inte bedöma efter kennel. Och heller inte kola i katalogen efter hundaras nummer föratt se kennel. Men det r klart att Shellrick ar ju fruktansvärt fina hundar, hela högen! Så jag tror "kända" domare känner igen dom. *Hoppas min blir lika vacker en dag* 
Mvh Ellenfyrkant

#44 borttaget av Medarbetare Prizma då innehållet bryter mot en skrivregel här på iFokus. Man får inte hänga ut personer på ett forum! Hoppas ni förstår och inte blir arga på mig, men som Medarbetare måste man se till att skrivreglerna följs.
Kramar/Carro

Leo's pappa är Shellrick's OnOff
http://www.shellricks.se/onoff.htm
Visst är han fin, JÄTTE lik min Leo!!
#46 - tycker du gör helt rätt Prizma_o_Kristall! Inte ska vi vara arga på dig för att du ser till att det blir bra stämning på sheltie.ifokus. :)
#47 - håller med dig verkligen! Dem var jätte lika! Snygga killar!"
#46: Varför skulle vi bli arga på dig Carro?
Du gör ett super bra jobb!
Mvh Emelie 

Malin och Emelie,, Vad glad jag blir av att höra det 
Opal_Honey,, Ja, dem är ju jättelika ju! :) Väldigt fina båda 2 :)
håller med, du gör ett superjobb Prizma_o_Kristall!

#51 Tack!
Tillsammans med medde och er kan det inte bli annat än bra =)
Ni underbara medlemmar gör också ett bra jobb=) Alltid lika trevligt att vara här med er!
Kramar/Carro

förlåt att jag kanske hängde ut
Alla verkar ha helt underbara vovvisar här! Och det är så kul att kolla på allas hundar (: Lycka till alla!

#53 Det är ingen fara, inte lätt att veta alla regler alltid 
Ja, håller med dig:) Det känns som en stor familj här:)
Kramar/Carro

#54 det har du helt rätt i, man lär sig ju av sina misstag (: & Vilken stor familj det blivit! Ökar ju hela tiden, kul med folk som hittat hit

Tack allihop, för alla snälla kommentarer till Leo och OnOff "Rickie"

vsg! äveon om jag glömt kommentera ^^

#47 Oj, ja dom var riktigt lika! Jag ser dock endel skillnader ändå men ;P
Vem är Rickies mamma :D ??
Mvh Ellenfyrkant

Jag har haft två st sobel shelties så den färgen är min favorit.men är nu dagmatte åt en trefärgad kille som är supersöt.Tyvärr kan jag inte sätta in nån bild för jag är på jobbet..

Tycker om färgerna som bilderna #2 & #9 har :)
Jag älskar färgen blue merle. Jag dras till den färgen för att jag tycker att hundarna ser så intressanta ut. Och vackra såklart!

Jag har ingen Sheltie (ÄN, vi ska skaffa en till sommaren :D) men min favoritfärg på sötnosarna är blue merle :D
Jag har alltid tyckt att trefärgad varit finast, men efter att vi fick hem Turbo är det nog sobel för inte skulle det vara vår fina Turbo om han var nån annan färg :)
Min favorit är tre färgad!

Jag tycker om alla färgerna. Mest sobel och trefärgad.
Nästan sheltie blir såklart en trefärgad. :)
kramkram
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Har ändrat mig rätt så mycket nu, jag gillar alla färger, Men jag tror nog mina favoriter är bi-black (svart-vit) och bi-blue blå-vit-svart, som blue-merle utan brunt) och såklart sobel :)
Men nästa hund vi kommer skaffa kommer antagligen bli en bi-blue, blue merle eller trefärgad :)

Jises! Mitt första inlägg i den här tråden var 10 juli förra året xD 2oo7
Mvh Ellenfyrkant
Min favorit är merle, men tycker ofta att favorit färgen ändå faller då man hittar persoligheten i hunden. Då spelar färgen ingen roll alls.

#71 #72 Fina o Söta! :-)

#73 Åh, tack så mkt :)
Jag tycker det beror på väldigt mycket. Jag tycker om alla färger men alla ser ju inte likadana ut i alla fall. Det beror på hur mycket päls den har och hur teckningen ser ut annars. Men sobel, blue merle och svart/vit är extra fina. Men trefärgade brukar också vara väldigt vackra.
#74 Varsågod!
Jag glömde ju skriva vilken färg jag gillar bäst.. Trefärgad tycker jag är finast, men gillar oxå blue merle beroende på hur dem ser ut.. Allra finast är dem med blå ögon som #71 har och inte för mkt vitt.. Det ska va så mkt blågrått som möjligt och ganska mkt svart med tantecken :-)

Sen gillar jag även tricoloren väldigt mycket.