Transortburar/bilburar
Vad har ni för transportburar/bilburar åt era hundar? Vad för slags burar är säkrast om man nu skulle krocka med bilen t.ex.?

Jag skulle vilja ha en gallerbur, jag tycker det verkar behändigast.
Men just nu har jag en stor plastbur åt Stintan och en ihopfällbar tyg bur till Zelda.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag tillhör dom som är lite slarviga och inte har en bur till Mickey, men vid vissa turer så har vi ett säkerhetsbälte till han. Vilket jag tycker fungerar perfekt. Att jag inte har bur är att min bil inte har så himla stort baksäte.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ok, ja om man inte har plats för en bur i bilen är det ju inte så lätt…
Hittade några krocksäkra burar på en internetsida men de kostade ca 4000-5000kr medans en vanlig stålgallerbur kostade ca 800kr…
Då jag hade mina dobbisar hade jag combi bil. Dom hade i bak en riktigt bur som var helt godkänd av försäkringsbolaget. Vilket jag tycker är viktigt. Så jag har lite dåligt samvete för Mickey som sitter i baksätet. Men bilen är för liten att peta in en bur.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
I min bil (kombi) så åker Poitsu i en gallerbur, Ressu åker brevid och Neiti i sin tygbur i endera fram eller baksätet. I husses bil (Terrängbil) så åker Poitsu & Ressu i gallerbur baktill och Neiti sitter endera i mattes famn eller åker i sin transportbur i baksätet.

Har en dubbelbur i min bil som är specialbeställd för att passa bilen, med utrymmningslucka för säkerhets skull… Kommer köpa från samma ställe till nästa bil också om jag inte får tag på begagnat!