God förmiddag 2 november
Hejsan alla!
Idag igen har vi grått och dystert väder. Och dessutom så har nästan all snö smält bort.
Nu börjar man bli tvungen att tänka på julklappar åt sina nära och kära. Har ni julhandlat klart? Och vad köper man åt folk som redan har allt?
Hoppas ni alla har en bra dag =)
# 0 Bra fråga Ressu, för det undrar jag också ibland…Annars så vet jag vad jag ska köpa till sonen i julklapp i a f.
Här snöar det för fullt, så nu hoppas jag att det kommer massor med snö nu så det blir vitt och fint. Det lyser upp lite ute. Annars så är det väldigt grått ute med tunga snömoln som hänger lågt.
Önskar er alla en bra tisdag 
Jag hoppas det är fel månad. Annars har julförberedelserna börjat för tidigt. Här regnar det och regnar det. Hoppas ni får en bra eftermiddag och kväll.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Halloj!
Idag har jag varit och köpt Klass Färskoder åt Niino för att kolla om det skulle hjälpa hennes mage lite, hon är ju jämt så hård i magen. 20 kg köpte jag. Det kommer att räcka i ca 44-45 dagar.
Sen har jag varit och köpt lite julgranspynt, vi har haft blått och silver i granen förut och det kändes så trist så i år blir det vanligt rött och guld. =)
Snart ska jag fara och hämta ut min spejsade klotång, en QuickFinder. =D
Idag måste jag komma ihåg att titta på julkalendern. Vet inte ens vad den handlar om i år. =P Är det nån här som har sett den? Var den bra?
Ha en bra eftermiddag!
Här så vräker det ner snö! När jag cyklade hem från skolan i dag så såg jag ut sem ett snömonster! Men det är väl på tiden! 
När jag vakna hade vi inte en snöflinga! Nu så är det snart 5-10 cm
Jag hoppas ni alla iaf har en bra dag! MVH

#4 Skyll dig själv Futurity, du kunde fått åka med mig och mamma.
Idag har det varit den där dryyyga dagen med många tråkiga och sega lektioner men den tog faktiskt slut någon gång. När jag kom hem blev jag så glad över att mamma hade varit i skogen med voffsarna, hade inte alls lust att gå långpromenad i snöoväder i mörkret. Så vi gick ut och hjälpte min lillebror att bygga och riva en tjusig snögubbe. :)
Imorgon, om det inte regnar och är blött, så ska vi ha riktigt roligt eftersom jag är LEDIG! Tjoho!
Ha en UNDERBAR kväll allesammans!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
God kväll på er alla.
Nu har jag lagt ut tråden för röstning av årets sheltie. alla vinnare under året finns med, även den bilden på Mickey, då han vann. Men vet inte om ni tycker det var fel då han inte är en sheltie. Men en liten vinnare är han ju ändå. Så jag tog med han. Då blir min tös så glad.
#2 Kan bara hålla med dig, här öser det ner med, gjort sedan inatt och inte alls slutat under dagen. Just nu ljuvligt att vara
hundägare.:-)
#3 Kul! Klotång, vad kostade den?. sen vore det jättekul att få hör hur du tyckte den fungerade. Väntar nyfiket på det….
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#6 Det är klart Mickey ska vara med i tävlingen medde. Han kan ju inte vinna dock, men väl värd en plats i röstningen.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Godkväller!
Här har all snö nästan regnat bort igen, men det är lite slask kvar på backen. Hoppas att vädret blir bättre imorrn.
Imorn ska jag ut och med en väninna och handla lite julkalppar, till sonen.
#6 Den kostade 349:- tror jag. Jag beställde tydligen i fel storlek (M) så den funkade inte alls på Tindras klor. Men idag fick jag den i mindre storlek och den fungerade faktiskt alldeles utmärkt. =)
Dock så smäller den ganska högt när man klipper av klon så Tindra blev lite skärrad först, eftersom att hon inte är så förtjust i att klippa klorna. Men det går nog över. Ska fortsätta att använda denna. =)
Tänker dock inte använda den till Enyas klor på ett tag just för att jag inte vill skrämma henne med ljudet från den.