Valp - Årstid ?
Ja jag undrar.. I vilken årstid skaffade ni valp? Vilken årstid är lättast o ha valp, är det vår/sommar? Jag antar att det kanske inte spelar så stor roll, bara en fundering för att jag inte kan bestämma mig om jag ska skaffa en i början på nästa år eller om jag ska vänta tills våren..

Är man studerande är sommaren bäst tycker jag.
Sen beror det ju på vilka fritidssysselsättnigar man har. Skidåkning, simmning?
Olika liksom, men jag satsar på sommaren även om jag helst skulle vilja ha valp på vintern.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Ja det klart, men i mitt fall är jag inte studerande så det kvittar vilken årstid egentligen.. Det handlar nog mer om att vara en bekväm matte tror jag va :-)
Båda våra hundar har kommit i början av/mitten av sommaren. Min egna hund - Ronja kom i mitten av Juli vilket passade mig utmärkt eftersom det var jag som skulle ta hand om henne de första veckorna innan skolan började. Det var viktigt för mig att visa att det var Jag som var hennes matte i början. Sedan när skolan tog fart hjälpte mamma till med rastningen, men det är alltid jag som tränar henne, sover med henne osv.
#3 Okej.. Ja ni skolelever har ju lov på sommarn så det passar ju bra med en valp då :-)

#4 Precis. Underbart
//BrightGloria
- Hemsida
Hej o Hå!
Det blir nog en vintervalpis! Får se vad det blir i den kullen som ska komma om ca. 1,5 vecka.. Spännande! Men det är inte säkert att det är stormvinter i mitten av februari i Småland.. Dessutom har jag våren o sommarn så pass nära tills valpen klarar att gå promenader.. I början blir det ju mer springa ut o in och sen efter hand kommer promenixisarna :-) Eller vad säger ni erfarna?

Efter mat, lek, drickning och sovning så är det bara att tassa ut till närmaste gräs och stå där och vänta ut valpen.
//BrightGloria
- Hemsida
#7 MMM.. Jag har en trappa ner, så det blir att tassa extra, fördel att bo på bottenvåning..
#6 vad kul med en valp! :D vart kommer hon/han ifrån?
#9 Ja än har inte 2:a kullen kommit, men 1 har kommit och där blir det ev. en trefärgad hane, men det kan bli både trefärgat och blue merle i kommande kullen, får se vad det blir, vill helst ha en hane..
Kenneln heter Lönnerberga's! Trevlig o gullig uppfödare med mkt fina hundar :-)
#10 blire två valpisar som ska flytta hem till dig? :)
#11 Nej.. Hehe :-) Det vore för bra! Det får räcka med en så länge :-)