Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 2033 ggr
Ellenfyrkant
0

Hund shampoo

Jag andvänder just nu Best Friends eller Vitakrafts hundshampoo till Zigge. De duger. Men det jag vill ha i shampoot är egentligen volym och glans för pälsen. Vad andvänder ni för shampoo till era shelties? Hur bra funkar det? Vad kostar det? Vart finns det?

Mvh Ellenfyrkant

Denna kommentar har tagits bort.
Starfall
0

puttade nyss upp en äldre tråd om ämnet, kolla gärna in den ^^

Ellenfyrkant
0

Ja jag såg den nu :)
Men om jag kan få svar på denna vore det bra då får jag ju tips på shampoon med en specifik effekt jag är ute efter ^^
Men hade jag sett din tidigare hade jag inte gjort denna x]

Mvh Ellenfyrkant

Starfall
0

Jaha, men det finns nog någon här som kan svara på det;)
Mina vovvars pälsar är riktigt glänsande. Just nu har jag använd Sjöbogården´s shampoo som man kan köpa på bland annat ÖB. Funkar faktiskt bra. Volym vet jag däremot inte om det ger. Kanske lite, Pyret har fluffig päls, det kanske beror på shampoot:)

Ellenfyrkant
0

#4 Ok, tyvärr finns inget ÖB nära mig ;/
Men finns det på ÖB känns det som att de borde finnas någon mer stans också ?

Mvh Ellenfyrkant

Starfall
0

Ja, det gör det säkert… Det är bara det att jag köpt det där, men det finns nog på tex rusta också… :)

Ellenfyrkant
0

#6 Har faktiskt aldrig sett hundshampoo där men kan ju kolla nästa gång jag åker dit ^^,

Mvh Ellenfyrkant

Starfall
0

Ja gör det^^ flaskan är en sprayflaska, typ en sån som rengöringsmedel är i. Det är en lite bischon frisé på bild. (Tror det är den rasen, är inte så bra på de små terrierraserna;)

Soffe
0

Fler som vill skriva vad ni har för sorts schampo till era vovvar? :-) När jag har hund sen vill jag prova PCL.. Gillar deras spraybalsam..

BrightGloria
0

Jag använder ett schampo som vi köpte hos veterinären i Torsby.
Den heter " Sebocalm ". Både hundarna och katten får mirakelpäls! Älskar det! Stintan och Zelda har så känslig hud så vi kan inte använda vad som helst.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Soffe
0

#10 Så bra! Veterinärerna har ju oftast specialgrejer till våra djur när dem behöver..

SparklingTindra
0

Brukar använda Pet Silk åt mina men just nu har jag Espree's Simple Shed Shampoo för att Pet Silken är slut och jag har inte haft tid att fara och hämta nytt. Pet Silk funkar perfekt på mina hundar. Espree-shampot funkar det också, mina hundar har ganska naturligt glansig och fin päls.

Däremot så funkade inte PCL på Tindra. Hon fick jätteflygig och jobbig päls av det. Tyvärr, för det hade vi på pudlarna och jag tycker att det inte finns nåt shampo som luktar lika gott som den. =P

Soffe
0

#12 Va synd att inte PCL funka på dina hundar.. Kanske är deras päls för bra för PCL Skrattande

SparklingTindra
0

#13 Haha ja det kanske Skrattande

Soffe
0

#14 Cool