Tappat en klo!
Jag var ensam hemma med hundarna, när sedan mamma och pappa kommer hem hittar mamma massor med blodspår på golvet. Hon undrar genast vad det är och vi ser att spåret leder till Ivan (min andra hund, han är en Lancashire heeler). Man ser hur ont han har och han ville helst inte gå. Vi kollade genast vad det var och såg att han hade tappat en klo på höger bakben. Nu har det gått 2 dagar sedan händelsen och han mår mycket bättre. Men jag undrar vad man ska göra åt detta? Det kommer väl en ny klo? Han äter som han ska och springer glatt ut på promenad.

Det trodde jag inte kunde hända. Det lät läskigt.
Hoppas att den växer ut snart igen!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Är pulan omsluten av klo eller helt öppen?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
det verkar som om det är helt öppet. ingen klo syns till. det ser ut som om man själv tappat hela nageln och det är bara skinn liksom. Svårt att förklara. Men det är en liten röd "stump", och då menar jag verkligen liten. Kollar man bara rätt ner på tassen ser det ut som om det inte finns någonting. Men tittar man någgrant ser man en liten "stump", men det finns inget som skulle påminna om en klo.

#3 Har ni kontaktat veterinären? Det låter ganska läskigt.
//BrightGloria
- Hemsida
#4 ja, dem tyckte att vi skulle vänta och se vad som hände.

#5 Okej, klappa om Ivan åt mig. Säg att han ska krya på sig!
//BrightGloria
- Hemsida
Jag hade nog lindat ett bandage om foten, glöm inte att lägga bomull mellan tårna. Inte skönt om det kommer vägsalt i detta
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥