Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1192 ggr
Starfall
2008-12-31 15:54
0

Hejsan =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas allt är bra med er och alla hundar,  med mig är det toppen:) Nu är äntligen min praktikperiod över, så nu kan jag börja leva igen. Och även vara inne här lite oftare och skriva med er trevliga sheltie.ifokusare :)

Nu är Pyret 8 år fyllda, men pigg som en loppa. Henne är det fart i kan jag lova;) Hon har även fått diet nu ett tag så hon har gått ner från 10 kg till 8 kg och är nu i helt perfekt hull :) Och det förde med sig att hon blev både piggare och även yngre till sättet. Hon har även visat att hon är en sann spårhund.. Hon är inget för att valla, nähä då, utan spårning är Pyrets sak. Till mattes frustration, för vildsvin ska man nog inte spåra om man är en sån liten tös. Medan Frankie börjar sprätta runt i jordhögarna som vildsvinen krafsat upp börjar Pyret följa svinens klövspår i snön. Men som tur är hon (ganska) lydig så hon kommer nästan direkt då jag ropar. hihi;)

Frankie då, ja honom har ni hört mycket om, honom har jag ju kännt innan och utan hela tiden sean han flyttade hit så han har jag berättat mycket om. Men, jag kan berätta lite iaf. Frankie älskar fortfarande att tugga i sina repknutar och slita sönder sina nallar så luddet ligger i hela huset. Han älskar fortfarande att valla katterna, mig och Pyret. Det är ju hans jobb, tycker han;) hehe.. Och gästerna som kommer, dom ska han välkomna på alla sätt en ouppfostrad hund brukar göra. Hoppa, slicka, hoppa upp i deras knän samt skälla av glädje… Undrar vem som fostrat honom, hm…;)

Ja, som ni förstår är det full rulle här hemma med dessa 2 charmtroll. Men det är bara så underbart, dom är djupt älskade av alla som känner dom.

En sak till: Frankie har blivit storebror! :D Hans mamma har fått valpar med en snygg herre som jag tyvärr glömt namnet på… Men Frankies uppfödare har nu en hemsida ni kan kika in på:) www.high-time.org  Tryck där det står "puppies", och jag lovar, ni kommer bli kära <3 Vet även att uppfödaren hade 2 hanvalpar kvar till salu för några dagar så om någon ska skaffa valp nu så kan jag varmt rekommendera denna uppfödaren:) Frankie kommer därifrån, och underbarar voffsing får man leta efter:) Detta är dessutom hans halvsyskon:)

Ha det bäst alla, och ett GOTT NYTT ÅR! =D

Kramar//Carro, Frankie och Pyret

Starfall
2008-12-31 15:55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är Pyret, 8 år gammal :)

Soffe
2008-12-31 16:11
0

Härligt o få höra från Dig Carro! Saknar dig! Msn du vet Flört

Jag är ju på G o köpa valp, men har ju bra kontakt redan med min uppfödare you know Glad Ska ändå kolla in länken! Tack!

Önskar dig en Härlig Nyårsafton och ett Gott Nytt År 2009!!!

Kramar!

BrightGloria
2008-12-31 21:34
0

På sådana här länkar borde det stå: OBS!! Tillträde förbjudet för valpsjuka!

Graaah vad söta de var/är!!!!
ValpvalvalpvalpSJUK!!!!!!!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida