Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 591 ggr
emma93
0

Tassarna på vintern

Hej!

Sen flera år tillbaks har jag bott så att hundarna slipper att gå på asfalterade gator, så jag har inte behövt tänka på detta med salt på tassarna. Men jag tänkte ändå höra med er på forumet om era hundar får problem med det och om ni har några knep för att undvika problemen. När jag bodde så att det inte gick att undvika så fick jag spola av tassarna efter varje promenad och sen smörja dem så att det inte skulle torka ut och svida av saltet.

BrightGloria
0

Jag har inte gått på några saltade vägar med vovvarna någon gång. Men skulle vi behöva göra det så använder jag nog din taktik tror jag.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

Just detta är problem för mig, att vägsalt som hamnar i tassarna. På mina dobbisarna fick jag kladda på tasssalva typ(jagalätt) för att inte saltet skulle komma in i tassarna om det fanns sprickor i dom.

Sen var det alltid att spola av tassarna för att få bort både salva och salt.

Men Mickey blir det väl att klippa hans fötter, annars blir det som snöskor med den hårväxten han  har i sina tassar. Detta med salt  är inte kul svider och så det torkar ur tassarna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
0

Sprayen "vacker tass" ska skydda mot det också. =P Har ingen aning om det funkar mot vägsalt men det ska ju bli som en impregnering på tassarna så det kanske funkar.

medde
0

Vet du var man få tag i den, via nätet eller djuraffär?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Niini
0

Puttar till lite fetrsom detta är ganska aktuellt nu :)