Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsheltiens-egna-personlighet
Läst 940 ggr
Tessa_T
0

Låg vagga och sheltie

Hejsan Har inte varit här på jättelänge igen, men nu undrar jag över nåt..

Vi ska få barn och min kompis har erbjudit oss at låna hennes babyvagga (man använder den de första 3 månaderna ca och att man vaggar babyn får den att sova bättre). Saken är bara att vaggan är väldigt låg och att hunden kan komma åt babyn. Till en början hade vi tänkt använda spjälsäng redan från början, men dom som provat vagga säger att det är bättre.

Frågan är alltså: Vågar vi använda vagga då hunden kan komma åt babyn? Han kommer att var 1 år 11 mån då babyn föds. Han har aldrig varit agressiv mot barn i vår bekantskapskrets. En gång blev han "svartsjuk" då jag höll en kompis baby, han kom o puffade på mig och ville ha uppmärksamhet, pep lite och var sen nöjd då jag klappade om honom lite (med barnet i famnen). Både jag och min man har svårt att tro att hunden skulle göra babyn illa, men samtidigt hör man ju om hur dåligt det kan gå och så..

Vad tror ni?

VickiochTova
0

Jag tror absolut inte att det är nån fara att använda vaggan, tror att de väldigt snabbt inser att den lilla ingår i flocken!

BrightGloria
0

Sheltien är en vallhund och att få en till i flocken tror jag sheltien bara tycker är roligt. Du behöver nog inte alls vara orolig. Men du får såklart hålla ett öga på dem i alla fall. Glöm inte heller bort hunden, ge den mycket annat att tänka på.

Lycka till!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Tessa_T
0

Tack för svar. Jag tror nog att bara han får kärled och uppmärksamhet som normalt så lär det nog gå bra Flört men min mormor (som är hundrädd) hade lyckats skrämma upp mig ordentligt. Men hon känner inte vår hund alls som vi gör, risken är väl närmare att barnet gör hunden illa. Men vi måste ju hålla koll och förklara åt barnet (då det blir så stort att det kan göra nåt) att hunden ska behandlas vänligt.

BrightGloria
0

#3 Det kommer gå superbra tror jag!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

Jag tror det kommer att gå bra. Men jag tycker att det är alltid lite upp till matte och husse att föra en den nya medlemen i familjen på rätt sätt. Görs det så blir det inge problem. Du min flicka föddes hade jag 3 st dobermann hemma, vilket var inga problem alls. Tösen vart en i flocken direkt. Hon fick även positionen för dom i flocken.

Det ända som var lite *host harkel* var den dagen Bvc kom hem på hembesök och fick se 3 stora dobbisar hemma. Men då dom såg hur fint det funkade så vart dom enbart imponerade av detta. Hundrädda som dom var. Men vi hade gett dom ett fint intryck som dom bar med sig hem.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥