Vart hänger ni rosetterna?
Efter i utställningen i lördags då jag och Ronja fick våran första rosett började jag fundera på vart jag ska hänga den. Det slutade med att jag hängde den över en tavla på Ronja som fotades vid 12v ålder. Om det blir fler rosetter tänkte jag hänga upp en tråd på väggen där man kan hänga upp alla rosetter.
Vi har ju så duktiga medlemmar här så jag förväntar mig många svar!
Bifogar en bild hur jag har gjort än så länge.
Självklart måste det inte vara rosetter från en utställning, vill gärna se bild också! Självklart inget måste ;-)

Jadu, våra ligger uppe på vinden om man skall skämmas lite, för vad gör dom egentligen där? Inget alls, så fort jag beställt affisher med Lussi & Zeke på skall jag sätta upp rosetterna också. men sålänge ligger mammas på vinden, och mina på mitt rum!
Vi har hängt pojkarnas rosetter på en ryamatta som hänger i hallen än sålänge =)

Så här ser det ut i mammas källarrum. Hade tyvärr inte bilder på alla fyra väggar men det är så fyllda att hon numera inte får plats utan rosetterna blir liggande i hög på ett stor bord.
Till en början när jag började satt jag upp miná i vardagsrummet med knappnålar, men oj vad jag förstörde tapeten. Den såg ut som en dart tavla till slut. Sedan efter det tog jag ett snöre från kant till kant och hängde dom i det. Ledsnade på dom där med, då vart det att jag tog en nål och satt fast dom i varandra kokarderna så dom hängde i en rad rakt ner så Big, Bis, big ,osv alla i sin egen rad. Nu ligger alla i en brudkista nerpackade. Har väl några som är väldigt speciella kvar uppe på väggen. Men har min lite skryt ok inte som Westkiowas mamma men har väll fått ihop ca 150 st då blir det mycket.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Skäms lite jag med för mina ligger i en låda, blev lite många att ha uppe till slut. Blir en del när man har två hundar som tävlar i agility. Men har tankar på att sätta upp dem när vi får större lägenhet :)
Har de flesta i en låda, med tanken att de skall ramas in tätt tätt överlappande (så att bara det översta på varje syns) så att det blir en enda stor färgkaskad i en väldigt stor djup ram. De allra mest speciella har jag ramat in i "djupa" ramar (t.ex championat och bis). Pokalerna står på pianot i väntan på ett vitrinskåp.
Och pokalerna står i "bokhyllan" eller vitrinskåpet vad man nu ska kalla det då dom här till samma grupp =)
Oj, jösses så duktiga medlemmar vi har här inne! Häftigt. Skönt att man "bara" har en rosett så att den kan hänga snyggt på en tavla. :)
#11 Du kommer dit en dag också Malin3033. Men gör inte hål i tapeten som jag gjorde, inge bra
#12 nej då, här blir de inge hål, dessutom är mina vägga fulla med tavlor. ääälskar tavlor! dessutom är de flesta motiven djuren mina så då kan man ju inte ta ner dem
Funderade på att hänga ett snöre och hänga upp dem där på, vet faktiskt inte hur jag ska göra. så det blir bra med lite tips i den här tråden. ;)

jag hänger mina rosetter på ett snöre på väggen. jag hänger de i ordning jag fick dem. sätt upp ett snöre mellan två spikar eller nått, så kan du fylla på efterhand :D
lycka till!
Numera sitter mina tapeter på garderoben, då det har blivit en del sedan jag skapade tråden. :) Dem sitter uppe med kludd och valde just att sätta dem på garderoben för att där blir det inga fläckar eller hål i väggen med knappnålar. ;)
# 15 Du är ju en smarting du!
#16 det tar jag som en komplimang ! :D
#17 Det var menat som en komplimang till dig. :-) Tycker du är toppen!

Jag gör tillfälligt om i mitt rum så just nu är de ihoplagda på TV- bänken i mitt tillfälliga rum som annars går under namnet "gästrummet". ;)
Annars på en tråd på väggen :)
Mvh Ellenfyrkant
#18 detsamma Medde!

Hade jag haft några rosetter så skulle de får hedersplats på väggen i mitt rum.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag har bara hållt på med kattutställningar och det har blivit en hel del rosetter. Började med att sätta dem snyggt på väggen. Nu finns bara BIS-rosetter kvar. Alla övriga ligger i en kartong. Det har under året blivit en del rosetter
Nu blir jag lite nyfiken, återigen.
Hur många rosetter ca har ni fått ihop? Nu märker ni va att jag vill skryta lite
Men vore kul att veta hur många ni har totalt.