Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 968 ggr
MirakelMalin
0

Varför kissa inne?!

Min snart ett 1-årige lille kille har lyft på benet INNE hos min mamma 2 ggr nu. HUR agerar jag för att han ska förstå att han verkligen INTE får lov att göra på detta viset? Har det med revirmarkering att göra? Det är den lurviga mattan under tvrumsbordet som råkat illa ut. Någon som varit med om samma??? Min syster brukar ta dit hennes små vovvar ibland, och troligtvis är det deras dofter som han känner… Alltså, vad göra?! Sist så passade jag på han heela tiden och markerade ARGT med rösten såfort han skulle till å skvätta!!

Soffe
0

Jag tror att det blir värre om du säger till honom när han är på väg att kissa eller ännu värre när han redan har kissat.. Hanhundar kan ju börja kissa inomhus när dem är könsmogna, men vad jag har hört ska det vara övergående.. Tyvärr vet jag inte vad man gör åt detta..

BrightGloria
0

Jag kan säga att det är väldigt vanligt. Har inga direkta erfarenheter av hanar men det finns säkert någon annan här inne som kan svara på det.
Jag tror att det handlar om stress eller osäkerhet. Du kan inte ha honom i koppel då? Så du kan hålla honom hos dig?

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Paulines
0

Min hund kissade på min kompis lillesysters jacka när vi var där. Det var pågrund av revirmärkning då det fanns en tik i samma hus. Jag vet tyvärr inte vad man ska göra åt saken. Vi lät Roy vara utestängd medan jag var där (Ca 10 min). Vore bra för mig också om jag fick veta hur man gör för att förhindra detta beteende, utan att behöva stänga ute någon.

medde
0

Jag har får mig att vi har en tråd om just detta problem. Jag ska söka efter den och ge den en puff fram igen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MarieSchroder
0

Både tikar och hanar kan göra så här när de känner någon doft som är intressant. Försök spraya lite ättika där han varit framme! Brukar funka med katter - och några av de vovvar jag känner.

MirakelMalin
0

Tac så hemskt mycket för alla Era svar!!