Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 932 ggr
[Malin3033]
0

Bästa/Roligaste tricket?

Vad är det bästa/roligaste/mest användbara tricket ni har sett, eller lärt just eran egen hund?

Det roligaste tricket jag har sett var bl.a en labbe som kunde balansera en korvbit på munnen (om hunden har huvudet rakt upp) och vänta på ett varsegod. Ett annat roligt trick var en Berner Sennen som kunde "hopp upp i famnen". En annan rolig sak som hände var på valpkursen förra veckan, intruktören sa "idag ska vi lära hunden att backa", hennes egna hund var med i lokalen och började genast backa, även fast kommandot var i en mening, det är häftigt.

Det mest användbara tricket kan nog Ivan, Ronja har inte lärt sig ordentligt än, iallfall, han går alltid tillbaka på rätt sida om stolpen, lyfter rätt tass så fort kopplet hamnat under honom (väldigt parktiskt eftersom han är så liten, då slipper man böja sig!), han skakar sig även på kommando innan vi går in . ;-)

Detbästa tricket är många, jag fashineras av alla trick, speciellt om man lägger på ett kul kommando, vet en tjej som sa "eller hur" istället för "skall", så när hon diskuterade med sina föräldrar som inte höll med henne tittade hon på hunden och sa "eller hur", och hunden skällde. Häftigt. Sedan är det coolt med hundar som kan räkna. =)

Vilket tycker ni är det roligaste, mest användbara och det bästa tricket? Motivera gärna!

Ronja06
0

Det roligaste tricket som Ronja kan är nog då hon står emellan mina ben. Då jag går framåt följer hon, då jag går bakåt så backar hon. :)

Det mest användbara tricket som Ronja kan är nog att tända/släcka lampan. Så slipper man gå och släcka lampan i rummet på kvällarna, så kan Ronja göra det istället. *ler*

Sedan så är det ett trick som alltid är bra då man håller på med blommorna i trädgården. Och man vet att man har glömt (ex. en liten spade) i garaget. Då säjer man till Ronja "hämta spaden hon och hämtar den. Det är riktigt användbart! Skrattandetack". Så springer

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#1 det blev lite krångel i din mening på slutet, men efter att jag läst det 3ggr förstod jag i vilken ordning det skulle vara^^
Har du sett en annan hund göra ett roligt/användbart trick?

Ronja06
0

#2: Hmm… Konstigt. :/ Inte kom jag ihåg att jag skrev så tokigt på den sista meningen. xP

Mvh Emelie Förlägen

LillMalin
0

Såg också det, det vart lite konstigt, men jag fattade ändå! ^^

Smultronbarn
0

Det roligaste enligt mig då är "give-me-10". Tuva sitter ner och när jag sträcker fram mina händer och säger give me 10 så hoppar hon upp, trycker sina små tassar mot mina händer och samtidigt försöker låta farlig och bitas :D Extremt gulligt och kul!

Det mest användbaraste tricket jag vet är en BC som kan, hans ägare säger hundens snamn och "hämta kopplet" och han hämtar det. Älskar det tricket, vet inte vaför. Men mitt mål är att lära Tuva det ngn gng te sommarn.

Det klart bästa tricket lärde jag min Leonberger, att prata. Urgulligt, fast fok som inte är vana blir lite rädda ibland. xD

Ellenfyrkant
0

#0 Ja det ser lite roligt eller så ut när hunden lyssnar på kommandon även om man andvänderde i en mening. Men om hon sa "idag ska vi lära vårahundaratt backa" förstår man att hunden kunde uppfatta det som att den fick kommandot. Hadeinstruktören däremot sagtex. "Idag ska era hundar få lära sig att backa på kommando". Då är det inte säkertatt hunden skulle reagera :) Ser du skillnaden ;) ? Det förstaexemplet avslutas meningen med "backa" ^^, Så tror jag deety kan va (:

Men om hunden skulle börjat backa annars också som i det andraexemplet skulle jag nog baratycka deety varfruktansvärt jobbigt :P

Mvh Ellenfyrkant

BrightGloria
0

Det roligaste: Jag har inte sett det men jag har läst det. Det var en hund som kunde gå på frambenen ner för trappan. Hur lär man hunden det egentligen?

Det användbaraste: Det är nog hundar som hjälper till blinda, rörelsehindrade m.m.

Det bästa tricket: Gå på bakbenen. :)

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Sheltieskutt
0

Det roligaste tricket som Selma kan "tungan", hon slickar sig runt munnen, håller på att bygga om det till "är du hungrig?" För Alfonz är det nog rulla, han är inte så gammal än :P

Det användbaraste på Selma är att hon lyfter på tassen när kopplet trasslar och att hon kan "gå o kissa". Alfonz kan sitta fot, vilket är riktigt bra när man möter hundar, han är nämligen kaxig och osäker på en gång = skääääääl, springa o gömma sig :P

Det bästa tricket på Selma är "starta" innan man startar på agilitybanan och "gå mellan" som hon kan ganska bra ny (gå slalom mellan mina ben). Alfonz bästa trick är nog "dansa, snurr!" = stå på bakbenen och när "snurr" kommer snurrar han fortfarande stående på bakbenen.

medde
0

Mickey!!!! Var är du nu??  Nu vill jag lära dig lite trick! Lämnar tråden ooch söker Mickey!!

Mickey??!!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jojsan
0

#0 Haha, det måste se ganska kul ut med en stor berner sennen som hoppar upp och sitter i någons famn Skrattande

Ronja06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en film där Viggo gör några utav sina favoritkonster: (8 månader gammal)

Mvh Emelie Förlägen

Starfall
0

#11 Så underbart sött alltså, vad duktig han är Skrattande

Det roligaste tricket Frankie kan är nog "ta snön", om vi är ute och det är snö säger jag ibland "ta snön" till honom. Då kör han ner hela huvudet i snön och tar hela munnen full med snö. Sedan får han ett ryck och springer runt mig en stund;) Det användbaraste tricket är nog att när vi är ute på promenad och jag stannar, så sätter han sig vid min vänstra sida. När vi närmar oss ett övergångsställe sätter han sig ner innan jag hinner stanna. Han vet att han ska sitta ner vid övergångsställen.

Pyrets roligaste "trick" var egentligen inget trick. Så fort jag rasslade med ett koppel kom hon som en raket och började skälla, gnälla och studsa runt som en galning. Hon älskade verkligen att gå ut på promenad… Hoppas hon får mycket av det uppe i himlen.

Soffe
0

#11 Otroligt Söt! Sista tricket var bäst Glad Kan alla Shelties lära sig det? Hehe.. Det gulligaste tricket jag sett en hund göra är att vinka :-)

BrightGloria
0

#12  Rasslet med kommpel är en signal till båda mina hundar. Då blir de fullkomligt galna. Nu har jag börjat med att smyga fram till Stintan när hon sover, viska i hennes öra "Ska vi gå ut?" Då får en sådan himla rolig reaktion och hoppar upp i knät och slickar runt munnen och springer runt. Då vet man att man är omtyckt i alla fall. :)

#13 Man kan lära en hund nästan allt men lite tålamod. Flört

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Soffe
0

#14 Vilken tur jag har då :-) Ja tålamodet får man inte glömma..