Shelties och vatten!

Frankie gillar inte vatten… Inte ännu iaf;) Men han kanske gör i sommar när det är soligt väder:D
Kramar
har nån en bild där en sheltie badar? :)
#2: Har inte någon då hon simmar, ännu iaf. Ska försöka få en bild på henne då hon simmar/badar lite senare i sommar.
Mvh Emelie 
ok va bra :)
väntar igen på lite bild då
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mvh Emelie 

min sheltie hatar att bada ^^.. han går bara i vattnet 1-3 cm med tassarna inte en millimeter längre..!

#8 vilken ball bild 
Hoppas du vet att vi ska ha månadens sheltie
då behöver vi fina roliga bilder glöm inte det
jättefina bilder :D

Roy gillar inte alls vatten, han känner sig så tung i det. Men en gång så kunde han inte motstå domdär ankorna som retade honom, så han hoppade i, det var en sjuk syn! Roy liksom.. Som avskyr vatten, han hoppade i i sommras! :D

Hur gör ni då när de har badat ( tanke över den tjocka pälsen)? Trokar ni dem då eller får de självtorka?

Olle vadar gärna i vattnet & så simmar han ut & hämtar pinnar om du kastar i pinnen… Han tycker att det är jätte skönt då det är jätte varmt ute & då låter jag han självtorka… Han torkar väldigt fort på sommaren då det är jätte varmt men jag kollar han alltid efter ett tag att han tårkat på magen & mellan bakbenen att han inte går & är fuktig förlänge att huden int blir iriterad…
#13: Ronja trokar jätte snabbt. Så jag torkar henne inte, utan efter 10 minuter är hon torr igen. Även om hon har simmat så torkar hon så fort…
Mvh Emelie 
Silver badar INTE!!
Men han seglar gärna med oss båten älskar han!!
& han är jättestolt i sin flytväst.
-ett litet foto kanske??
Jätte fin bild
Såg den på månadens sheltie. Lycka till!!
tycker om bilden
Silver tackar, medde!
Min golden flyger i vattnet på sommaren.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jo Golden´s brukar gillar att bada, de har väl simhud mellan tårna???
#23: Goldens har simhud mellan tårna. Precis osm newfounlandshundar och Huskys har.
Mvh Emelie 
GittanL kan vi inte få se en bild på din golden
vore kul
mvh
#25: Goldens är så fina. Skulle som du sa Medde vara roligt att se bild. 
Mvh Emelie 

Håller med Ronja06 och medde, skulle vara jättekul att få se din golden! Det är en av mina favoritraser:)
Kramar//Carro

#13 Roy torkar jätte snabbt i solen! så vi behöver inte göra ett jota ¨^
Alla shelties torkar jätte snabbt helt enkelt, de behövs ingen torkning på den inte. 
Mvh Emelie 
#30: Vilken härlig bild!
Mvh Emelie 
#30 söt vovve :)

MIn buse älskar vatten! Han blr som galen när vi går ner till havet! Kastar man en pinne så rusar han ut i vattnet. Det går heller inte att gå förbi en vatten pöl utan den måste man givetvis plumsa i!
# 33 i bland kan det vara riktigt jobbigt med en hund som är tokig i vatten, som du sa, kan inte gå förbi en vattenpöl utan att plumsa i Men oj vad jag skrattade då jag läste detta inlägg.
Tindra älskar också vatten. Vi brukar varje dag gå runt förbi en älv och på sommaren bara MÅSTE hon bada där varje gång vi går förbi där. Är det nån annan hund där så blir hon hysteeeerisk och bara måste skälla åt dom och är hon lös så möste hon springa dit och försöka hoppa i före den andra hunden. Men om det är människor i vattnet blir hon överlycklig, förutom om dom simmar längre ut än hon vågar eller om dom dyker, för då blir hon helt förstörd oh skäller och gnäller tills dom kommer till henne, fast hon inte ens känner dom. =P

Hihi ja det kan va lite lurigt när man har en vatten älskande vovve! För ett tag sedan var vi i skogen å gick över en liten bro så blev Timbus nos liiite väl för lång när kan kollade ner i vattnet….så han plumsade i *s* har aldrig sett en hund flyga upp ur vattnet så fort hahah han blev rätt överraskad där! (Det var inte djupt) Men det har inte stoppat hans kärlek för vatten *L*
Haha ja, vilken otur. =D
Rakparmanet kanske? Näe bara skojade. Men vad kul det är att höra era historier. Sitter bara och myser då jag läser.
Jodu Medde, att rakparmanenta henne skulle behövas bakom öronen! dem är inprincip krulliga hela tiden utan de första 5 sekundrarna efter bortstningen!
#40 Då jag hade stor pudel och han skulle fixas till utställning så fönade vi han torr och borstade pälsen rak. Jösses vilket jobb men pälsen vart rak och han fin som attan.
Mina älskar att vara i vattnet och att bada =)
Här är en bild på Ressu då han hämtar sin älsklingsleksak. =)
Och Poitsu trivs han oxå =). Men i vattenpölar är det helt omöjligt att gå. 
#41 - åh, vad snygg han måste blivit! Ska pröva det nästa gång jag badar min tös. :)
#44 Hur gör du då när du har badat din sheltie?
Har ju "bara" badat henne en gång eftersom hon är valp. Och då hade hon fortfarande ganska lite päls. Så efter badet torkade vi henne ordentligt med en handduk.
#46 Aha. =) Jag fönar alltid Tindra efter bad och borstar (fuskar lite och använder kam på henne på vissa ställen ibland också fast man egentligen inte ska det) henne, men jag tycker inte att det där krullet bakom öronen försvinner vilket känns konstigt när man inte har haft hund med sådan sorts päls förut..

Min sheltie (8mån), hon älskar vattnet men går inte längre än hon bottnar. Kastar man iväg en boll eller pinne en lite längre bit så går hon tills hon blir osäker. Sen skäller hon som bara den. Piper och gnyr, tillslut får man gå ut och hämta den själv. (ISKALLT!!) Men ibland bär jag med henne ut till bollen och då plaskar hon in till stranden det fortaste hon kan. Ser jättekul ut.
Hon glömmer alltid pinnen eller bollen som hon gärna ville åt.
Stintan däremot springer ut simmar hur långt som helst. Året runt kanske jag ska tillägga. :) Blir nästan avundsjuk.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Lussi gillar vattnet, men tycker det är läskigt att simma. Och han tror att han skall drunkna så skall han simma, måste någon med han ut för att han tror att han skall drunkna så han kan hoppa upp i famnen då han blir trött. Men i sommar är det simmning med flytväst i poolen hemma som gäller för Lussi, så han bygger lite muskler! Zeke vet vi inte ännu då han bara fått vandrat lite i det. Men då gillade han det!

Vi har varit mycket ute på isen och gått i vinter jag, Dexter och Sally. Sen nu när isen smälte så gick vi till sjön och Sally gick i och badade direkt. Dexter skulle springa efter Sally och hoppade ut från bryggan rätt ner i vattnet. Han fick en smärre chock när han hamnade i vattnet och paniksimmade upp. Sen dess vill han inte gå ner i vattnet utan står och skäller på Sally när hon badar :)
Lite skönt vore det ändå om han inte blir en badhund som Sally, det är så jobbigt när vi är i stugan och hundarna är blöta jämt :(
Qina gillar inte vatten alls, när vi är i stugan som ligger bredvid en sjö så går hon just så tassarna blir blöta i vattnet för att dricka. Men det brukar sluta med att hon är sjöblöt som vi alla andra för Aussien Nixon älskar att bada, han brukar hoppa i och hämta allt möjligt som finns i vattnet och sen när han kommer upp så skakar han sig och då blir vi alla andra blöta. Sen hoppar han i igen och kommer upp och skakar sig osv…

Zigge har ju inte haft chansen att bada i sjö lr hav ännu då kan är knappt ett år (: Men runt polen går han åå druttar i nånn gång ibland HELT RESPEKTLÖS
Mvh Ellenfyrkant
Fler som har bilder på Sheltie när dem badar? Härligt o se :-)

Här är en på Zelda. Hon är inte så förtjust i vatten men pinne galen som hon är så hämtar hon pinnen så länge hon bottnar.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

13# Här hemma torkar jag alltiv Roy med en handduk, sen springer han runt och drar sig mot möbler (mysigt..). När vi var ute den sommaren så lät vi honom självtorka i solen. Han skakar som en galning när han är blöt, och det är rätt effektivt! :)