Namnförslag
Kan slänga in alla förslag vi hade på Turbo ;)
- Turbo
- Sasha
- Nemo
- Chili
- Lotuz
- Milo
- Zed
- Diezel
- Zero
- Zeb
- Sharadon
- Toxic
Hm en pojke alltså!
Vet inte vad du har för smak. Men kanske
Nero, Casper, Coda, Space 
Kolla på vovve.net /hundnamn dom har många förslag!
#1 Tack :-)
#2 Jo jag har kollat där många ggr *hehe*
Som sagt.. Ni får gärna säga vad ni tycker passar ;-)
Jag tyckte det som #1 sa var välldigt fint till "din lilla prins".
Syftar på Milo!
Men lyssna inte för mycket på vad vi säger! Du har ju din egna smak och ett eget hjärta som bestämmer vad den ska heta! Men förslag är ju aldrig fel!
Har ett bra ex: Min pappa döpte sin hund till "Pontus" Vilket jag inte tycker passar alls och inte allslåter bra!
Jag utgick lite från stamnamnet när jag valde namn till Ronja. När jag åkte för att hälsa på henne första gången hade jag med mig två namn, och när jag träffade henne visste jag direkt att hon skulle heta Ronja. Namnen som jag valde mellan var Dessie, av den anledningen att hon hette Black Diamond, så Dessie skulle bli smeknamnet på Diamond. Som sagt så var även namnet Ronja med i tankarna, och det var faktiskt min pappa som kom på (som nog har minst hundintresse av oss alla i familjen tillsammans med min bror), och det namnet kom han på genom att Ronjas mamma heter Lovis, och då blev det som i Ronja rövardotter. Hade inte Black Diamond varit krångligare att uttala än Ronja hade hon definitivt fortsatt att heta det, för hon är min vackraste Diamant !
Så, välj ut några namn, som du verkligen tycker om. Åk och hälsa på och sedan brukar det falla sig självt. 
Sammie tycker jag var jättefint! Alla förslagen var fina men jag tycker han ser ut som en Sammie :)

Hm , då ska vi se…
Han föddes i Januari va?
Pine (Pineapple =Annanas
) Chuck
Janu (Janu_ari)
Cube
Ari (Slutet av Januari)
Capri (Januari - stenbock -eng. Capricorn)
Ibex (Jan. - stenbock - eng. Ibex)
Wake
Koal
Hehe, hittade bara på något förutom på 6 & 7. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Jag tycker att han ser ut som en Lucas! =)
Hmm… namn är alltid svårt. Men Prinsen är något som kan kanske passa 
Hehe.. Va goa ni är.. Jag ska fundera vidare på det ni har skrivit ;-) Tack så mkt för er hjälp :-)
Kram
#9 Jag tänkte också på Prinsen eller Prins ;P Fast det kanske låter mer som ett hästnamn? :O
#2 Casper var jättesött!
#11 Ja Casper har jag oxå tänkt på, men jag som inte pratar med rullande R blir det mer som Caspe när jag säger det 
Jag funderar mer på Caspian eller Sammie som är utan R..
Av dem som nämnts tycker jag helt kalrt sammie !
#13 Ja Sammie är fint namn :-) Jag kommer nog att välja det.. Men jag bestämmer mig inte helt förräns jag hämtar honom.. Då kommer jag nog känna mer vad han ska heta..
När ska du hämta honom?
#15 Om ca. 3 veckor :-)
Jag gillar nman som även #8 Var inne på. Namn som även passar på mänsikor gillar jag.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#17 Jo det är ett gulligt namn.. Får se vad det blir för namn..
#16 Oj, va spännande det ska bli 
#19 Jaa men nu ska jag ta det lugnt och inte va så iiivrig *hehe* Blir bara jobbigt.. Ser ju så fram emot att få se honom snart.. Det händer ju mkt på kort tid med en valp..
Vänta bara snart räknar du oxå timmarna
. Visst händer det mycket i valpåldern, man nästan ser hur dom växer 
#21 Jo det var så nu när jag skulle åka o hälsa på dem, men nu vill jag ta det lugnt.. Känns bättre.. Förmodligen kommer jag att va spänd o nervös dagarna innan, blandat med längtan :-)
Så brukar det nog vara. 
#23 Ja det låter väl helt normalt hoppas jag
Nu fick jag en idé!
Nu blev jag ju nyfiken 
#25 Titta bland senaste inläggen så får du se ;-)
Uppdaterar genast sidan