OT - Tema dag i skolan...
Nu är det så att jag behöver lite hjälp från er på sheltieifokus! Så det här kommer gå super om ni slår ihop alla kloka huvuden. :)
Det är så här att elevrådet ska anordna en Tema dag som kallas för Chickenday. Nu är det så att jag som ord.f för elevrådet har ansvar över denna dag tillsammans med representanterna i rådet. Under åren då skolan haft denna dag så har alla klasser fått ett tema de ska klä ut sig till och sedan blir det olika aktiviteter och tävlingar under dagen. Teman som te.x varit tidigare är; Djungel, 80 tal, pirater, sport osv osv. Listan kan göras lång !
Nytt för i år är däremot att alla klasser ska få en film att klä ut sig till, detta förutsätter ju att filmen har många karaktärer och "annorlunda" klädsel. Alltså, ingen film där man klär sig "normalt" utan man ska behöva fixa en outfit sas.
Så det jag behöver hjälp med är att komma på lite bra filmer! Vi i elevrådet tänker så det knakar men tillslut fastnar man och då tänkte jag att det kanske finns någon filmälskare här inne som har bra förslag?
De filmer som än så länge är med är:
Titanic (långa klänningar, frack, cylinder hatt, handskar osv) - Lärarna
De tre musiktörerna (Vi har en klass med endast tre elever, så denna film får dem. ) - 8C
Sagan om Ringen - 9A
Pirates of Caribbean - 9B
Någon form av Cowboy film - 8A
Star Wars - 8B
Astrid Lindgren filmer - 6A
Gudar/Herkules - Elevrådet !
Skulle behöva ungefär 3 teman till för klasserna 7A, 7B och 6B. Eftersom det är i dem "yngre åldrarna" ska det vara lite lättare. Har märkt på tidigare år att vissa klasser är otroligt engagerade och verkligen lägger ner tid på sin klädsel, så dem får det lite svårare, och även de äldsta eleverna som varit med flest ggr.
Tacksam för all hjälp !
Mvh
Malin3033
På bilden: Min vän (fått hennes godkännande att lägga ut bilden) som förra året, tillsammans med klassen hade temat Äldre personer
Hppas du kommer få in bra svar, tyvärr inget på lut nu, men ska tänka så det knakar och ber om att få återkomma.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Musikalen Hair, Mamma Mia,
Niinni! Den var ju toppen!! Kolla Malin 3033 Hair!!! Saken är ju biff nu! eller??
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Harry Potter kanske?

Hm, ska fundera.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Tack snälla ! Hair låter ju toppen !!
Grease? Matrix? Har ingen fantasi alls just nu.. Ska funder. =)
#7 Tack för förslagen! Har tänkt en hel del på Grease, men för bara några veckor sedan gjore niorna en egen uppsättning av Grease och då blir det lite som att se det igen… fast med en annan klass.
Varför fick inte jag ha sådana roliga dagar när jag gick i skolan? 
Kommer med ett litet fjantigt förslag här!
Ninja turtles?

hur går de ?:D
#10 Alla förslag är välkomna ! Men att se 28 elever i en klass komma som Ninja Turtels är kanske lite enformigt… ?
#11 Det går ganska bra, tyckte Hair var hur bra som helst ! Saknar dock något förslag till..
Har en till fråga, skulle det gå att ha typ Billy Elliot? Typ alla kommer i höga shorts och vitt linne? Eller det kanske är tråkigt.. ?