Birasin Change My Life "Ressu"
Tänkte starta upp en egen tråd för Ressu, där jag kan berätta om allt nytt som händer i hans / våra liv
.
Officiellt namn: Birasin Change My Life

Född: 02.02.05 i Teuva Finland
Uppfödare: Kennel Birasin
Färg: Bluemerle
Storlek: 36cm senaste gång vi mätte, och väger 7,8kg
Bor: Med matte Kati, husse Mats och "storebror" Poitsu
Tränar: Agility och lydnad ska även börja träna spår
Har en egen hemsida www.netikka.net/khaggblom
Här är en bild av Ressu när han var typ 5 veckor

Här är en bild då han är på agility, hans favoritgren =)

Och denna bild är då från söndagens tävling i Vörå där Ressu vann båda sina klasser och dessutom steg till klass 2 

Vilken helt underbar tråd du startat upp Ressu, denna ska bli så kul att följa denne skönhet till hund och om hans liv.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Han är så fin. =)
#6 Pssst! Ska vi hundnappa han
Sist åkte vi ju fast i tullen innan vi kom över till finland.
#7 Haha, yes det gör vi. =D
Vad fin han är! Kul med en tråd om honom
åååhh jag blir alldeles knäsvag! Han är såååå fin!
Idag ska Ressu & matte fara röntga han. Kolla höft, knän och dyl. Meddelar senare hur det gick…

Tack för alla fina ord om Ressu, bättre hund kan man inte få… Nog ligger Poi mej varmt om hjärtat men Ressu är speciell… Han är mattes vovve. Poitsu är mera av husses vovve 
#11: Lycka till! Håller tummarna att ni får bra resultat. :)
Mvh Emelie 
#8 Då börjar vi planeringen nu då
Ressu håller alla tummar och tår för er i dag.
#14 Haha, det gör vi. Hur ska vi komma dit? ;)
#12 Lycka till!
#15 Jag har bil, så vi tar färjan från sthlm sen bilen. Eller bilen uppåt där färjan går över till Wasa. Har turbo på bilen så vi fixar detta helt perfekt
Nu börjar Ressu vara sej själv igen efter ha varit nersövd. Resultatet av dagens röntgen får man ju vänta på tills finska kennelklubbens veterinär har tittat över plåtarna. Men inofficiellt så har en högra höft A, och vänstra landar antagligen på C, men agility kunde vi dock hur bra som helst fortsätta med. Knä var 0/0 och ryggen i utmärkt skick. Fick även ett intyg över att Ressu är frisk
.

Imårse var Ressu helt sej själv. Stunta upp så fort väckarklockan ringde och tala om för matte att nu är klockan så pass mycket att nu ska vi stiga upp
. Matte var ju mindre förtjust (klockan var fyra svensk tid) 
Måste bara lägga upp denhär bilden. Han är såå stolt över sej själv =)
Blir så salig då jag ser dina hundar, så fina och bilderna är ju verkligen ett proffs verk! Kan bara sucka och pusta av avund Ressu!!
*viskar åt medde* Som tur är finns det en massa program på datorn som kan fixa småfel som fotografen (läs matte) gör 
Wow, vilka vackra bilder och vilken vacker Ressu på bilderna =) Han är hur fin som helst 
Jätyte fin är han ju! ;D
Ressu och matte tackar å bockar =)
#21 Viskar tillbaka: Visst kan det vara så, men även det bästa photo program gör nog inte mirakel.
Blir så nyfiken (kanske står det i nånstans men jag hittar det inte). Betyder Ressu nåt speciellt eller är det ett finskt namn?
#26 Kul att du frågade, detta har även jag undrat. Gäller även Poitsu.
Hunden Snobben heter Ressu på finska, Men anledningen att jag valde det namnet åt min valp var nog för att det finns en finsk artist som heter Ressu =).
Poitsu däremot är närmst översatt till killen eller pojken.
#25 Det är ju sant 

han är så fin :D roligt att du har startat en egen tråd 
#29 Tack =)
#28 Tack! Kul att veta. Så numera kan jag kalla dig Snobben!!!*ASG*

Du Snobben!! Har du fått svar?
Ressu frågar: På vad? Röntgen?
Ja!
Nej, det tar nog några veckor före jag får det officiella svaret från Finska Kennelklubben.
Ok då vet jag. nyfiken bara Hmmm som alltid.
Ingen fara, lovar meddela när jag får svar =). Man måste ju vara lite nyfiken annars får man inget veta 
Visst är det så!
Nog har jag en lustigkurre till hund! Idag har det regnat och regnat och regnat hos oss. Ressu kan ju absolut inte gå i vått gräs för han blir ju blöt om tassarna, lyfter tassarna högt och ser allmänt plågad ut när han måste gå där… Men genom stora vattenpölar går det minsann bra att gå
. Flera gånger till och med.
Andra som har likadana hundar?
#40 Turbo tvärnitade för en stor vattenpöl idag, 30 sek senare kutar han som en tok genom en ännu större. Gissa vem som tänker köpa en egen handduk åt honom imorgon?!
Kanske det var bättre (läs smutsigare) vatten i den andra 
Vackra lilla Ressu =) Pussa honom på nosen från mig :)
#43 Det ska jag göra =). Han tackar säkert =)

Han är verkligen en riktigt godig :)
#45 Tack =)
Kan du inte göra en tråd om din andra pojke också? Ressu snälla….
Visst kan jag det =)
Bra! Men jag letar överallt ingen tråd ser jag. Hallååååå
Har ännu inte lagat en tråd åt honom. Ska hem på egen dator före så att jag får några bilder med i tråden =)
Nu har vi planerat in några tävlingar i augusti då vi får börja tävla igen =) Hon som förde Ressu nu sist har velat låna honom på finska ungdomsmästerskapen. Och självklart får hon låna honom =) Han älskar ju agilityn…

#51 När kommer den tävlingen att gå?
Den 1 och 2.8 =)
Mera bilder finns på hemsidan =)
Nä nu kommer jag snart och hundnappar din söting! Faarligt att visa bilder på honom här inne 
Vilken läcker bit!
Visst är han vacker =) *stolt matte* 
Ressu & Poitsu på besök hos min mamma =)

såå fina vovvsingar :D
Så fina bilder att man blir lyrisk av att titta, Vilken fin kvalité
Tack ska ni ha 
#61 Jättevackra alla 3!
#65 Tack =)
Ressus höftröntgenresultat har nu kommit. Tyvärr var dom inte det bästa. B / D. Men eftersom veterinär sa att han inte besväras av sitt D-höft så fortsätter vi med agilityn (dock håller jag lite extra koll på honom efter träningarna).

#68 Åh, vad tråkigt. Hoppas han mår bra ändå.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#69 Jodå,inte märks det det minsta på honom så ännu har han inga problem. Som tur är 

#70 vad bra. alltid tråkigt när man inte får de allra bästa resultaten. Lycka till med vovvarna
//BrightGloria
- Hemsida
#70 Tack 
Oj oj Hoppsan! Här var en tråd som jag inte sett tidigare. Oj vad stolt du måste vara över denna skönhet Ressu!! Så mycket härliga fina bilder att få fördjupa sig i. Tackar som bjuder. 
#73 Tack nera =). Visst är jag stolt över honom. =)
Idag var Ressu & Matte på Match-show. Resultat blev först ett blått band (tävlade mot Tiini så mao en väldigt värdig motståndare
) Och i blåa ringen blev han 3a så matte e ganska nöjd med honom… Han skulle ju ha kunnat uppföra sej lite bättre på bordet och hålla svansen lägre när han springer. Men detta är ju mattes fel då hon inte har tränat mera med honom 
#75 ni var riktigt duktiga! hoppas Turbo blir lika bra nån dag ;)

Det gick ju jättebra en 3a är bättre än en 4a 
#76 Det blir ni nog =)
#77 Jovisst är det det =)
Lägger in en ny bild av Ressu från i tisdags då vi var nere vid sommarstugan!
# 79 Härligt 
Snart ber jag dig komma hit och fota mi lille prins…
Går nog bra medde. Nästa gång jag är i stockholm så kommer jag till er och fotar 
Nu är nästa tävling för Ressu i början av december. Bokade likväl in en tävling till år =).
Här är en bild av Ressu från igår då vi var nere vid sommarstugan. Mera bilder finns på bloggen
Det blev ingen tävling för vår del när det finns kennelhosta som härjar vilt omkring i våra hundkretsar. Så jag valde att hoppa över med tanke på hundarnas säkerhet!
Bifogar med en nytagen bild av Ressu
Jättefina bilder ! 
Tack 
Han ser mysig ut på den bilden med snön oxå :-)
#87 Tack, han är verkligen mattes lilla myskille 
#88 Kan jag mkt väl tänka mig, fick den känslan när jag såg bilden att han är en myskille :-)
#88 Toppen att det oxå syns på bilderna 
Jaa då :-)
# 92 Härligt!
Helskön vovve
Ressu tackar 

Snyggingar! 
//BrightGloria
- Hemsida
Tack =)
Gud vilka fina bilder du har i den här tråden! Jag vill också ha en blå!
#98 Tack
. Måste nog erkänna att bluemerlen är min favorit numera 
#95 Så söta! :)
Låser denna tråd nu och hänvisar till del 2 =)
#100 Tack =)