OT-Hemsidor
Hejsan! Jag har blivt lite nyfiken på att göra en hemsida med HTMl koder ( som inte går vidare bra). Men vilket som så är mitt största problem med att jag vill ha ett gratis ställe att lägga ut hemsidan på!
Då undrar jag:
- Vad har ni lagt ut eran hemsida på för ställe?
- Behöver man använda HTML koder?
- Kostar det pengar?
- Var det svårt att göra hemsidan?
Tack för svar! =)
Jag har en hemsida i freewebs, sen har jag hört att weebly är bra också. Det är gratissajter och man behöver inte använda html koder. På freewebs var det enkelt, men den är på engelska så för den som inte kan engelska kanske det inte är så enkelt…
Freewebs.com och weebly.com är adresserna.
- Jag har gjort min hemsida i: www.cybersite.se
- Både ja, och nej. Det är lätt att göra professionella hemsidor även utan html koder. :)
- Ja. Ett 24 månaders abonnemang kostar 840kr. (35kr/månad)
- Njaaee… Det tog lite tid att lära sig alla funktionerna. Jag använder mig utav photoshop, och det var igentligen det som var svårast. (att få till snygga layouter m.m.) Med hemsidan ingår även en personlig blogg, och även ett stort utrymme för bildgalleri. Rekomenderas starkt!
Mvh Emelie 
1. Jag har min hemsida i www.zoomin.se
2. Man behöver inte göra det, men för att få till en personligare hemsida bör man använda html. Jag har inte gjort det, och min hemsida är inte särskilt snygg. www.rainbowbridge.mittspejs.se
3. Jag tror man kan uppgradera till en reklamfri hemsida, men det kostar pengar.
4. Nja, inte så jättesvårt. Men den kan göras mycket bättre, och det är ju svårare då. Beror lite på vilka krav man har :)
Jag har även en blogg som jag använder som typ en hemsida. www.prizma.blogg.se. När jag gjorde den fick jag använda mig av massa html och kodmallar och annat. Men det gick iaf:)
Jag har min sida hos internetleveratören. Man fick gratis hemsideutrymme och även epost-adress.
Jag har inte använt några htmlkoder i min sida
Jag betalade en klumpsumma på 30€ (ca 320kr) för programmet jag har fixat hemsidan i.
Tjaa, det tog en tid innan man lärde sej alla funtioner, men har nu redan fixat tre hemsidor med detta program och är väldigt nöjd med dom två sista =)
Adressen till den första sidan jag lagat, andra och tredje
- På freewebs.com
- Nej, man får välja läge, HTML, eller tema.
- Nej. helt gratis!
- Sådär, en kompis hjälpte mig, och så läste jag om HTML koder på en hemsida.