Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1031 ggr
BrightGloria
0

Vilka planer har ni?

Ja, nu börjar det gå ot våren och alla aktiviteter börjar.
Vad har ni planrerat in under dessa månaderna?

Själv ska man börja träna agility igen så fort hindrena ställs fram igen. Ser verkligen fram emot det. :)
Detta året kommer vi kanske tävla i agility för första gången. ^^

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

bima69
0

Här är det fullt med snö ännu, men vi planerar in utställning i Harstad i april, sen blir det troligast lydnadstävling i början av juni och sen flera utställningar maj-aug. Vi har även tänkt träna agility iallafall, tror inte att det blir någon tävling i år. Sen har vi tänkt försöka komma med på MH till hösten, för att sen ev tävla appelklassen i september.

Ressu
0

I maj så ska Neiti ställas ut första gången. Efter det så har vi flera utställningar till inplanerade. Även en i Gällivare i sommar. Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Soffe
0

Jag har min plan att skaffa valp och vi ska sen gå på valpkurs.. Ser jag fram emot..

Starfall
0

Jag ska ju gå en agilitykurs med Frankie inom snar framtid, sen i sommar så kanske, kanske att vi även ska tävla i agility =)

medde
0

Tösen min fortsätter med agility med Mickey, sen för vi se vad som händer framöverFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Malin3033]
0

För mig och Ronja blir det både Lydnadskurs och agilitykurs, båda kurserna har inriktning tävling. Så förhoppningsvis debuterar jag och Ronja i lydnad under våren. Agilitydebuten blir den 2-3 Maj i Västerås. Sedan i augusti ska jag och Ronja på valträff hos mojsans, och det ska bli hur mysigt och kul som helst ! Annars blir det väl en hel del träning under året, och vad den träningen resulterar i återstår att se. Flört

BrightGloria
0

Vad kul att ni har mycket planerat!
Ska bli kul att höra hur det gick för er. Glad

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Saras87
0

Min plan är at min lille kille ska bli startklar för agility då han får debutera i augusti så fram tills dess blir de en del kurser, både agility och lydnad :)

medde
0

#8 Hur är det med min favorit Martin???

Ge han en kram och nospuss från mig!

Saras87
0

#9 Det är faktiskt bra med Martin, han fyller snart 9 år så åldern har ju satt in sin rätt mot honom men annars är han fortfarande den underbara hund han alltid varit :) tack för att du frågar och ska ge honom kram och nospuss :)

medde
0

#10 Tack! Vad glad jag blev att få ett svar, och framför allt posetivt. Att Martin mår bra och min nospss når fram till Martin. Han har något den pojken!

Mvh från en glad medde

bima69
0

#2 Kul att du kommer hit på utställningen (alltså Gällivare)

Tar du inte med nån av Sheltisarna? Jag ska ställa min Saga då, fast hon kommer säkert bara ha 2 hårstrån på kroppen… Ev att Daniel ställer Qina, får se hur hon är till sommaren, hon blir ju 13 år då.

Starfall
0

#5 Hur går det för din tös och Mickey? Kan tro att dom är jätteduktiga båda två! =)

Läste att Malin3033 skulle på valpträff i sommar, det ska jag med… fast inte hos samma uppfödare så klart, utan Frankies uppfödare (Hightime´s). Det ska bli kul =)

Ressu
0

#12 Kan hända jag tar Ressu (bluemerlen) med mej. Beror på om sambon kommer med eller om han stannar hemma. Stannar han hemma så kommer enbart Neiti med =).

// Ressu
kennel Westtorpets

bima69
0

#14 Hade varit skoj om du tog med honom, han ser väldigt fin ut.

Ellenfyrkant
0

Jag ska på utställning 14 feb. och agilitytävling 7 feb. samt 28 feb. :)

Så har jag anmält mig till agilitykurs fortsättning och freestyle i andra hand så får se vilken av de jag kmr med på, men hoppas verkligen agility i första hand. :)

Mvh Ellenfyrkant

Niini
0

Vi ska väl börja träna mer aktivt på utställningsbeteende igen. Tänkte anmäla Tubo till den officiella utställningen här i Vasa i april. Sen blir det förhoppningsvis nån match show före det också som träning.

Ronja06
0

Planerna för våren blir som vanligt. Tävling och träning. :)

Målet för våren/sommaren är att klassa sig upp till klass 3 med Ronja. Och för Viggo är målet att träna in agilityhindrerna och försöka få en god slalom på honom. Samt. säkra kontaktfällt. :)

Kursmässigt är jag inte alls säker på vad som kommer att hända.

Mvh Emelie Förlägen

Ressu
0

#15 Tack. Vi ska se hur det blir =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Fidododo
0

En sobelhanne har jag beställt så om allt lyckas så kommer han till oss i sommar. Så det har jag framför mej. Och förståss så siktar vi in oss på agilitytävlingar i sommar, har kvalat in till Finska mästerskapen så det ska bli spännande.

Futurity
0

Jag vet inte om jag har planer eller om jag inte har det.. Men vad jag vet just nu det är att det kommer att bli en fartfull sommar! Flört
Det blir säker lite kurser, Hundungdom, osv.. Även om jag inte har en hund så är jag välldigt mycket med BrightGloria på hennes ideér och (lite) tävlingar!

Jag vill ge alla mina lycko önskningar till dom som ska..

- Skaffa en Sheltie/Hund!

- Till dom som ska ställa ställa tu sin hund/ Tävla agility/ Lydnad osv..

- Även till dom som ska börja träna agility, Lydnd ext..

Lycka till!Flört