Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 2430 ggr
FurryTails
0

Trimning i Skåne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon här på forumet som kan konsten att trimma sheltie, och kan tänka sig att utföra en på min tik? Mot betalning såklart. Utställningssessongen är ju påväg och jag vågar inte ge mig in på att trimma henne själv, med risk för att sabba hennes självkänsla för en lång tid framåt.

Mvh Sanna o Pixel

Whyzie
0

Hejsan Sanna!

Jag vet hur man gör…Men jag bor tyvärr i Varberg. Men jag vet att det finns några sheltiekennlar i skånetrakten, så kanske du kan maila/ringa och fråga om de kan hjälpa dig med Pixel?

Jag har ett par uppfödare som jag har en bra kontakt med, om du vill kan jag fråga dem. Båda bor i skånetrakten. Annars finns det en bok som heter: "Shetland sheepdog" som är skriven an Anita Axelsson (tror hon hette så). Där visar boken lite allt möjligt.

Lycka té!

Häls. Emme

http://www.Whyzie.tk

FurryTails
0

Det hade varit jätte snällt om du vill göra det!

Jag känner till boken.Har läst hur man ska gå tillväga, men jag vågar inte riskera ett fel-klipp. Hade dessutom känts bra att vara med och se läraGlad

BrightGloria
0

#2 Har du inte "rätt" verktyg så kan det bli lite svårt också. Men hör dig runt till olika sheltiefolk i närheten.
Jag har en länk på min hemsida om hur man trimmar sheltien om du vågar ändå.
Det är ju en liten fluff du har så det kan behövas lite finputsning. :)
Jag bor i en liten by och här finns det en liten "hundsalong" då borde det finnas i närheten av dig med.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Whyzie
0

Hej igen!

Jag känner till en kennel i Hörby, tror du att du kan ta dig dit?Glad

Mvh Emme

FurryTails
0

#4 Vad heter kenneln? Transport löser sig på ett eller annat sätt:)

Mvh

Whyzie
0

Kenneln heter Gardenia Garden's ligger där. Gå in på http://www.sssk.org ; därefter kollar du in "Uppfödare". Där hittar du deras hemsida, blogg och mail.Flört

Hoppas de kan hjälpa dig och Pixel på något sätt!

Mvh Emme

GuUuLd
0

Lite OT här men ville bara tillägga att det nog finns en hund från Frideborg på Gardenia Garden's ;)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Sussan
0

Hej.  Du kan också titta lite på hemsidor och kolla hur vältrimmade hundarna ser ut. Att man har kennel och kennelnamn gör en inte automatiskt till en duktig trimmare eller något annat.

Lycka till.

Sussi

FurryTails
0

Har rätt bra koll på sheltie-kennlarna:) Men ville kolla forumet först:)