Planer vår/sommar
Nu kan vi väll säga att det inte är allt för lång kvar till våren och den ljuvliga sommaren. Vad har ni planerat för er och hundar. Är det några tävlingar/utställngar nu siktar på under denna tid? Även lite nyfiken om förhoppningarna ni har.
Kan det vara kanske ett litet championet på G?
Vi kommer att fortsätta med Mickeys träning i agility, sedan får vi se hur detta går innan våra planer smides vidare.Men hitintills går han som ett x2000 i agility, vilket är så kul:-)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag ska anmäla mig och gå på valpkurs och så planerar jag att åka på utställning med min prins :-)
Visst är det lite kul då man har lite planer innför vår/sommar
Jaa då har man något att se fram emot :-)
Du kommer nog har mycket att se fram imot, men denna lilla skönhet som väntar på att få flytta hem till dig!
Ja det känns spännande :-)
Planerna för våren/sommaren är att dels ta LP titel på Ronja. Sedan blir det fortsatt träning på mitt och Viggos freestyle program som jag hoppas kunna framvisa nästa år på MyDog el. stockholmsmässan. (allt beroende på hur pass mogen Viggo är då)
Hoppas även kunna klassa upp mig till klass 3 med Ronja i både agility och hoppklassen. Har mängder med agilitytävlingar inplanerade bla. Gotland och Hässleholm. Och drömmarna är att ta CERT. ;-) Men klass 3 först innan jag trallar iväg på små rosa moln.
Så mycker mer planer har jag inte faktiskt. :)
Mvh Emelie 
Vi har inte vågat oss på att planera så mycket då det är mycket att göra hemma ett tag framöver. Men förhoppningen är att introducera två av vovvarna i utställningsringen, med start inofficiellt för träningens skull. Nu hoppas vi på bättre väder så att vi kan komma igång med lite lydnadsträning, spår och uppletande ute. Alltid väldigt uppskattat av alla vovvarna.
Först och främst ser jag fram emot min lilla valp som vi ska hämta på lördag! =) Längtar otroligt mycket…
Sedan startar försmodligen agilitykursen snart, som jag ska gå med Frankie-Lankie.
Till sommaren blir det kanske en tävlingsdebut inom agility också! =)
Till sensommaren/hösten vill jag gå en juniorkurs med valpen, jag hinner tyvärr inte gå valpkurs med honom. Men det ska nog gå bra ändå.
Och, förhoppningsvis kanske jag ska prova ställa ut lilla "Love" till sommaren/hösten.
Så, det är väl lite så här mitt kommande hundår kommer se ut.
Har några utställningar inplanerade för Neiti. Så ska matte gå en ringsekreterarkurs. Ska även ansöka om kennelnamn då det nu är officiellt att jag klarat kursen. En och annan agilitytävling ska vi väl oxå hinna med 
Vi har lite planer för våren/sommaren, först blir det utställning i Harstad i april, sen är det utställning i Piteå i maj, sen ev lydnad i Kiruna i början av juni, lydnad här helgen efter det. Utställning i Rovaniemi under midsommar, Int.utställningen här helgen efter det. Sheltie special + Int. utställning i Piteå första helgen i juli. Sen har jag bara planerat in lydnad under Malmenkampen här i augusti, och så hoppas jag komma med på MH i september. Och lydnad här på vår septembertävling. Ev. att det blir utställning i 2 dagar i Oulo i juli, men jag tror vi är på semester då.
Så vi kommer att ha ganska fullt upp, nu är det bara att börja träna på allvar för lydnadsklass I.
Vilka otroligt fina planer ni har alla, ska bli kul att få höra vidare hur de gick för er ute på tävlingbanan.

Om Zeldas päls växer lite mer så kommer vi anmäla oss till en inofficiell utställning.
Sedan börjar vi ju träna agility när hindrena dras fram. Sen får vi se om jag anmäler mig till en tävling inom det.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#6 du ska möjligen inte till Gotland strax efter midsommar? det är grymt mycket tävlingar där då och ska själv åka dit. :) då kanske man får träffa Ronjas tvillingsjäl?

Jag har faktiskt precis gått ihop med en kompis och köpte agility hinder så sky och jag kommer väl då satsa på det 

För Evita och mig blir det först en inoff. utställning nu i mars, möjligen sheltiespecialen i Helsingborg om det går bra på den inoff. utställningen. Sen en stor utställning i Tvååker senare i sommar…Kanske en skk utställning ute på Gotland. Simma i Kattegatt, vara ute mycket i solen, träna lydnad och ha skoj…Träna lugn agility vid 1 år ålder och framåt