En intervju med Sparkling_Tindra
Läs mera om Sparkling_Tindra och hennes hundar
För juli månad är det Sparkling_Tindra som våran "pratstund" är med.
1. Namn?Anna
2. Ålder? 20 i november
3. Berätta om var du bor och om din familj? Jag bor i Gällivare med min mamma och mina två hundar.
4. Vad har du för hundar? Tindra (Request Sparkling Rose) är född den 13:e april 2005 och är från kennel Request i Malmberget. Hon är min första egna hund och den mest underbara hund jag kan tänka mig. Hon är lite för stor för utställningar men en superbra agility- och lydnadshund. På grund av hennes underbara psyke, personlighet och utseende så valde jag att para henne i december och då fick hon sin första och enda valpkull. Min andra sheltie är en tik från denna kull. Hon heter Enya och är ett riktigt litet yrväder med energi för en hel armé. Hon föddes den 1:a mars 2008 och är alltså ca 4 månader nu.
Innan dessa två hundar så har vi haft storpudlar, After Dark's Spirit of St. Louis "Louie" och Morris. Två underbara herrar som båda tyvärr dog alldeles för tidigt. Dessa hundar tränade jag agility med och rasen finns alltid i mitt hjärta och min nästa hund kommer att bli av den rasen.
5. Hur började ditt hundintresse? Jag har alltid varit intresserad av hundar och velat att vi skulle skaffa en. När vi skaffade våran första pudel så blev intresset bara större och nu är hundar det viktigaste i mitt liv. Jag skulle inte kunna tänka mig att leva utan hundar.
6. Tränar du och tävlar? Jag tävlar i Agility i klass 1 med Tindra. Vi har ännu inte någon pinne men det kommer. Vi tränar lydnad hemma men har inte börjat tävla än. Jag skulle vilja gå lydnadskurs först. Vi började på en, men var tvungen att avbryta den på grund av att Tindra började löpa.
**
7. Vad har du för framtidsplaner? Så snart jag har fyllt 21 så ska jag försöka komma in på instruktörsutbildning på Hundens Hus i Stockholm och sedan utbilda mig till problemhundskonsult (hundpsykolog). Så det är vad jag hoppas att jag ska arbeta med i framtiden och förhoppningsvis kunna försörja mig på. Annars så skulle jag vilja jobba på hunddagis.
**Så snart jag har fyllt 21 så ska jag försöka komma in på instruktörsutbildning på Hundens Hus i Stockholm och sedan utbilda mig till problemhundskonsult (hundpsykolog). Så det är vad jag hoppas att jag ska arbeta med i framtiden och förhoppningsvis kunna försörja mig på. Annars så skulle jag vilja jobba på hunddagis.
8. Vad har du för fritidsintressen? Allt som har med hundar att göra, kompisar och att fota (är tyvärr inte så bra på det).
9. Ditt bästa / sämsta hundrelaterade minne? När Tindra blev jagad och biten av en schäfer, och när våra pudlar dog är mina absolut sämsta hundminnen. Mina bästa hundminnen är från förra helgen när Tindra vann agilityklass 1 på gällivares officiella agilitytävling och när Enya och hennes syskon föddes. Men man får ju jämt underbara minnen att tänka tillbaka på när man har hund, det är ju en del av charmen.
10. Sist och slutligen ordet fritt: Tackar för mig och önskar er alla en häääärlig sommar med mycket sol och roliga upptåg med era hundar
Tack Sparkling_Tindra för denna intervju! Till nästa månads intrevju (aug) är det Sparkling_Tindra som utser vem som det blir..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jättebra artikel! :)
Jätteroligt att läsa =)
Kan bara instämma! Jättekul att läsa. Ska bli spännande och se vilken medlem Sparkling_Tindra väljer till nästa månad.
Det är så roligt att läsa om andra medlemmar här på sajten. :)
Mvh Emelie 
Vill klämma in att det blivit fel på fråga nr 7 , svaret kommer 2 ggr. Jag har sett det och försökt att redigera detta. Men just nu vill det inte raderas något. Men som det var så intesannt att läsa så hoppas och tror jag att det gör inget om ni läser detta svar 2 ggr.

#5 Bara roligt att läsa mer om våra medlemmar ju :)

#3 Är det meddlemmen som blir intervjuad som väljer eller råkar hon vara en av dom som väljer ^^, ?
Mvh Ellenfyrkant
Vilken trevlig lässtund! Kul att få veta mer om dig och dina söta vovvar!
#7 Den som blir intervjuad väljer nästa person som ska intervjuas

#9 Ok :) Men gör man själv intervjufrågorna också :P ?
Mvh Ellenfyrkant
Det är samma frågor åt alla medlemmar
#11 Håller med Ressu om detta, det blir mera rättvisst om samma frågor återkommer.
Kul och läsa om dig & dina vackra hundar! :D Hade totalt missat denna intervju… Men bättre sent än aldrig;)
Här var något jag missat! Jätteroligt att få ta del av. 
Jag har heller inte läst den innan, så tack :-)
Kul att ni gillade intervjun. =)
Trevlig intervjuv!
Kul att läsa! :)