Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 2602 ggr
Ressu
0

Känslig mage?

Börja fundera nu när Poitsu är lite krasslig i magen. Hur det ligger till med era hundar? Är dom känsliga för vad dom äter? Eller kan dom stoppa i sej vad som helst?

Hos oss är Ressu den som är jättekäsnlig för vad han stoppar i sej. Poitsu har blivit känsligare dom senaste åren. Men han tål betydligt mer än Ressu.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Min dobb hane jag hade, var superkänslig i sin mage. Vilket förde med sig många problem. Ofta han fick ställas på diet mat, vilket han inte gillade alls. Men tycket att det finns nu jättebra foder ut på marknaden för dessa små känsliga magar.

Men tyvärr var han snabb att peta i sig allt han hittade ute, och då var det kört igen!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Ronja var väldigt känslig i magen då hon var valp. Nu då hon är äldre är hon inte så känslig, men hon kan inte äta kycklig.

Mvh Emelie Förlägen

Sool
0

Oscar är väldigt känslig i magen och har så varit sedan han var valp. Han kan i princip inte äta något torrfoder alls utan att bli dålig och kräkas. Det enda han klarat av är det han fick ordinerat av veterinären efter sjukhusvistelsen i somras, och det är särskild dietmat som bara ska ätas som övergång från fasta till vanlig mat efter magsjuka. Därför får han Bravo plusburgare, vilket han mår bra av.

Albin däremot har järnmage och kan äta nästan vad som helst.

[Malin3033]
0

Ivan är väldigt känslig, förut kunde han inte äta en halv köttbulle innan han blev magsjuk, men sedan vi bytte till Pro Plan foder har hans mage blivit mycket bättre, dock blir han sjuk i för stora mängder.

runas
0

Min första sheltie var hyperkänslig, specialfoder o i stort sett inget mer annars fick han diaré på en gång.

Sheltie nr 2 är rena soppnedkasted, plåtmage o äter tyvärr allt.

Sheltie nr 3 är hyperkänslig, helt paj i magen, specialfoder o medecin vid behov.

#2 alla mina har varit känsliga för kyckling, nr2 mindre än de andra men reagerar lite iaf. Undrar hur det kommer sig då kyckling ska vara så milt?

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

BrightGloria
0

Zelda kan inte äta kyckling, annars har hon aldrig haft problem med magen. Stintan däremot är väldigt känslig så vi köpte Carrier Lamm och ris som är bra för känsliga magar och allergier.
Det äter båda hundarna nu.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

GuUuLd
0

Hugo har en järnmage, han kan äta nästintill vad som helst utan problem.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

VickiochTova
0

Tova har också plåtmage och kyckling är det bästa hon vetSkrattande

Enda som jag kommer på att hon blir lite kass av är kålpudding…

SparklingTindra
0

Är det då grillad/stekt kyckling som era hundar reagerar på eller reagerar dom på kokt kyckling också?

Tindra måste äta färskfoder för att hon annars har lätt att bli hård i magen. Annars så kan dom äta vad som helst.

Niini
0

Tycker nog Turbo klarar av att stoppa i sigvad som helst utan större problem. Det var förståss nånting (minns inte vad) som han började fisa av, och fy tusan hur det luktade! Obestämd