Mojsans Black Diamond Del III
Pga. att den tidigare tråden blivit så stor gör jag nu en ny tråd om min lilla pärla Ronja. Men ni kan fortfarande se min skönhets yngre dar i den tidigare trådarna.
Lite kort info:
Namn: Mojsans Black Diamond
Kallas: Ronja
Född: 15 Maj 2006
Mankhöjd: 33,5cm
Vikt: 6,5kg
Mor: Humblegate Golden Glossy "Lovis"
Far: Hazy Dawn's Crimson Globe "Frasse"
Tränar: Agility, Lydnad, Vardagslydnad
Tävlar: Officiell debut i Lydnad och Agility 2009
Sambo: Sjuåriga Lancashire Heelern Ivan

Härlig bild på Ronja, blir nog en stjärna i agility.
kram
#1 Det tror jag med, med en så duktigt matte som Malin3033!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Vilken mysig bild. Hoppas att det fortsätter att gå bra för dig i agility!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
# 0 Vilken kanonbild!
Lycka till med agilityn.
Vi vill ha lite mera bilder Malin30033

#6 Som vanligt helt underbara! Man blir inget mer än valpsjuk!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#6// Visst bli man lite kollrig då man ser så söta valpar
# 6 men kära nån vilken söt en. 
På söndag blir det våran första riktiga tävling! Klubbmästerskap…. det blir den första och sista tävlingen för i år, men till våren ska det nog bli officiell debut i både lydnad och agility!
#10 Håller tummar, tår och tassar för er på söndag 

#6 Det är Freya på bilden, och det är hon som jag har kvar. Nu håller jag tummarna att det går bra för dig på söndag.
Ge Ronja en nospuss från mig.
Go kväll allesammans!
Idag har vi varit och tävlat agility, den första "riktiga" tävlingen, dock var den inoff. Det regnade, regnade och regnade! samt nästan storm, så varken jag eller Ronja var så pigga på att köra. Men matte klädde på sig dubbelstrumpor, underställ och mössar och vantar och gud vet vad! agilityloppet gick suveränt! men tyvärr med lite förkärlek till balansen stack Ronja dit en gång till, vilket gjorde att vi blev diskade. Andra loppet, som var hoppklass gick inte alls lika bra, både matte och hund var genomblöta och tyvärr var 50% av diskningarna pga att hundarna inte varit rastade vilket gjorde att en hel del hundar hade markerat sitt revir där!
så Ronja var tyvärr inte lika koncentrerad men tacka vet jag att hon inte kissa på banan "som alla andra". Så hopploppet slutade också med disk.
#13 bättre lycka nästa gång, ni får ta nya tag precis som vi :)
Men nu är den första riktiga tävlingen avklarad! Vilket är bra och nu har ni passerat det värsta den första!! Samt i detta ursliga väder har ni verkligen gjort det bar. Nu kan det bara bli bättre.
Jag tror på er fullt ut.!
#14 Tack, och detsamma!
#15 Tack så mycket Medde, dina ord värmer verkligen!

#15 håller med, nästa gång går det som en dans för er. Och i detta regnande var det bra gjort av er båda två.
Ahaa.. Här är ju del 3! När kommer det fler bilder och information? ;-)
Uppdatering är på G Soffe. :) Det har inte hänt så mycket.. Mer än att tösen har blivit lite kaxigare.
Dock börjar snart tävlingslydnadskursen samt tävlingsagiltiykursen! Sedan drar vi ut på tävlingsbanorna, och då kommer denna tråd flitigt fyllas på med resultat. :)

Jag ser fram emot att få läsa mera! 
Ska bli spännande!! Jag träffade förresten Lovis när jag hämtade hem Evita. Hon är verkligen smart…Om du förstår vad jag menar^^
#19 Ser vi fram emot :-)
En liten uppdatering! 
Ronja har för andra året fått leka i den efterlängtade snön, för som hon älskar det! Matte är dock inte lika förtjust med är tacksam när hon får in rena hundar. Imorgon är det friluftsdag med skolan och då är det tänkt att Ronja får följa med och promenera. Ska bli jätte mysigt! Sedan blir det förmodligen korvgrillning och en massa fotande.
Ronja är nu exakt 1år, 9 månader, 1 vecka och 1 dag! Så det är nära nu till den stora tvåårsdagen i den underbara månaden Maj! I maj är det även en hel del agilitytävlingar inplanerade samt lydnadstävlingar. Så då är vi startklara för officiell debut. :) Förhoppningsvis åker vi även på hemmaklubbens inofficiella utställning som är varje år i maj. Vi har börjat lägga utställning lite på hyllan allt eftersom agilityn och lydnaden börjar ta plats, men som sagt, när hemma klubben har utställning kan vi åka och visa framtassarna!
Sedan fram mot sommaren drar jag och Ronja tillsammans med min kompis och hennes Border Collie till Gotland för att genomföra en hel del tävlingar på både Visby BK och Gotlands HU. Där planerar vi att plocka många pinnar! Vi planerar även att träffa Ronja06, så nu kanske Ronja äntligen får träffa sin tvillingsyster! För visst är dem otroligt lika? Både till sättet och utseendet, och givetvis namnet ;)
Men innan alla dessa tävlingar och drömmar ska vi gå till verkligheten och träna, träna och träna! Vi har två kurser inplanerade och det ser vi verkligen fram emot! Vi hoppas även att ungdomssektionen snart kommer igång då den varit vilande i flera år, men nu verkar det som om fler ungdomar drar sig till klubben med sina hundar! Kul kul kul säger jag bara!
Mot sensommaren blir det återträff på Ronjas kennel och där kommer vi bland annat träffa Whyzie och självklart mojsans, alltid trevligt.
Och under allt detta kommer det självklart bli en hel del fotande! För det är ju mitt andra stora intresse, så idag i all snö, var jag och Ronja ute i skogen och då passade jag på att fota lite. :) Bifogar bilder senare, för nu ska jag träna!
SKöt om er allesammans!
//Malin & Ronja
Va roligt! Ni har mkt att se fram emot :-) Ska bli kul o få se bilderna sen :-)

Wiieho!:D Låter ju jättejätteskoj! Vi kanske ska till en skk utställning på Gotland, om jag inte sommarjobbar eller har något annat för mig…?…
Oj! Här har jag ju missat ännu mera läsning! Roligt med en uppdatering 
Lycka till på Gotland i sommar 
Kul med uppdatering!
#24 Jag tycker du ska komma till Gotland v. 26 och hejja på mig och Ronja! :D när är SKK utställningen?
Bilderna vill inte sammarbeta, men dem kommer inom kort!

#27 SKK utställningen är dagarna 4-5:e juli!
Ohja, det hade varit jättekul att göra det!
Vilket datum är agilitytävlingen?
#28 sorgligt nog är det inte samma datum, jag är på gotland fram tills den 28 juni/29 Juni.

Neej!
Gud vad synd att det inte var på samma dag:/
*bajs på det!*

Hej Malin, Vad kul att läsa dina planer för sommaren. Jag håller tummarna för att det kommer att gå bra
Så lycka till. och så väntar jag på att få se bilder.
Kram
#31 Hej Monika och tack för fina hälsningen!
Jag hoppas att photoshop vill samarbeta snart så att jag kan förminska bilderna.