Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1163 ggr
medde
0

Leksaker: Rena?

I går tvättade vi av Mickeys alla leksaker, Allt av gummi åkte i karet för att skuras rena. Men talde med en kompis i telefonen efter det. Talade om att jag tvättat rent Mickey leksaker, hon svarde med ett Förvånad Tvättar du hans saker??? Nu undrar jag är det något man inte brukar tänka på att göra dessa rena ibland? Glömmer man det helt enkelt eller struntar man i det?

För visst behövs dom rengöras lite då och då. Men till saken är att jag frågade en kompis till samma sak, fick även där samma svar. Tvätta???

Hur gör ni med eran vovves leksaker?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Niini
0

Jga har inte tvättat nån av Turbos saker ännu. Oftast håller de inte så länge att det blir aktuellt ;)

Starfall
0

#1 Hehe, låter ungefär som här hemma… leksakerna blir inte så långlivade att dom hinner bli så smutsiga;)

Däremot har jag tvättat bollar och sånt jag haft med på promenader leriga dagar, då bollen blivit helt svart. Men annars tvättar jag inte leksakerna

medde
0

Mickey har inte trasat söner någon av sina leksaker ännu, Men jag köper inte leksaker i plast utan enbart gummi,. Tycker dom "sega" håller mycket bättre.

Men visst är det så att man inte tvättar dom? Men undrar hur mycket baktkerier som sitter på dessa leksaker igentligen.

emma93
0

Har tvättat mina då och då men säkerligen inte så ofta som man borde göra. Har man flera hundar, och besök av andra hundar som också tuggar och leker med sakerna så känns det mer angeläget att göra det. Det råder delade meningar om t.ex att halsinfektioner sprids på det sättet men jag har i alla fall tagit det säkra för det osäkra och tvättat.

medde
0

#4 Det känns som det enbart är du och jag som tvättar leksaker. Det var just i bakterie synpunkt som jag vill tvätta leksakerna.,

BrightGloria
0

Det beror på vad det är för leksaker. Gummileksakerna tävttas inte. Hundarna tvättar dem varje gång de använder dem.
Gosedjursleksaker däremot hamnar i tvätten ibland.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Hazel
0

#5 Det kanske beror på att du gillar att städa och tvättaSkrattande

Ellenfyrkant
0

#5 Tror iofs inte du behöver oroa dig för att hunden ska få i sig bakterier för det får dom väldigt mycket av varje dag ändå.
Men om du vill tvätta Mickeys leksaker är det ju lyx för honom, haha ;D

Jag tvättar aldrig Zigges leksaker för antingen behövs det inte eller så går det sönder :P

Mvh Ellenfyrkant

SparklingTindra
0

Jag tvättar leksakerna ibland. Men nu är det längesen det är gjort. Dom har ju leksaker från Plush Puppies och dom vill jag tvätta då och då annars är dom så äckliga. =P