Agility/Hoppklass
Vad är det för skillnad på det? Någon som vill berätta? Vore intressant :-)

I agilityklassen ingår de så kallade klätterhinderna, A-hindret, Balansen och Vippen vilket det inte gör i Hoppklassen.
Ett snabbt och bra svar fick du redan, och det stämmer som Saras87 säger. Att man införde hoppklassen är pga att många hundar har svårt för gungan och även kontaktfälten. Och då finns det en klass för dem som inte kan dem hindrerna än. :)
Ahaa.. Okej.. Då hänger jag med på vad det är för skillnad :-) Kanske skillnaden är självklar egentligen 
#1 Du glömde bordet. ;) Det är också ett hinder som inte förekommer i hoppklass. (Nu är det ju inte så ofta det förekommer över huvud taget, men ändå)

#4 Hehe just det ja, men eftersom det inte förekommit på tävlingar jag tävlat på sen 7 år tillbaka så tänker jag inte på det längre ;)
#5 Haha förstår det. På våran klubb så har vi inte ens ett bord. =P
Lyckostar som inte har sett bordet… Här i landet så har vissa domare fått nån fix ide om att ha bordet på alla tävlingar… Ressu har stora problem med bordet då han alltid kommer med sån fart att hinner glider över bordet… Onödiga 5 fel
.

#7 jag håller med dig, jag hade samma problem med mina innan också. Jag är verkligen jätteglad att jag slipper se det!
#7 Haha men då blir det ju som så att man inte tränar på det och om det då mitt i allt kommer på en tävling så är man nog lite dåligt förberedd. =P