Utställningar 2009
Ni som ställer ut era hundar eller ni som ska börja ställa ut.. Vad har ni planerat för i år?
Jag vill vänta tills min lille kille blir större.. Men jag vill ställa ut antingen Tvååker eller Ronneby..
Det kommer nog tyvärr inte bli så mycket utställningar i år för våran del pga att det är första tävlingsäsången för Ronja inom både Lydnad och agility, så det ska vi hinna tävla så mycket som möjligt. Hela Maj månad är det agility nästan varje helg, och dem helger det inte är ska vi försöka klämma in lydnaden.
Förhoppningsvis ställer jag ut Ronja på klubbens inofficiella utställning i Maj (hur ska jag hinna?) eller i september, dem brukar ha två ggr om året. Men det beror på vilka domare det är. För nu när jag har ställt Ronja några ggr lär man sig snabbt vilka som tycker om hennes typ av utseende och vilka som gillar med större och grövre tikar/hundar. ;)
Fler? :-)

Jag ska på min första utställning nu i helgen med Evita. Sen blir det Sheltiespecialen i Bjuv (Helsingborg) och Tvååker. Senare i sommar kanske Gotland, kanske Vilsta…Beror på hur det går för oss.
#3 Trevligt.. Om jag ska till Tvååker kanske vi ses där..

Är inoff. utställning i Tvååker nu i helgen:)
Ja, kanske det kanske! Vart där förut?
#5 Ahaa.. Jag tänker på den som är i mitten av juli, både internationellt och nationellt då.. Egentligen rekommenderas väl att börja med inofficiella, men jag vill inte åka helt själv på en utställning utan att ha med mig någon som är kunnig och min uppfödare åker ju bara på de stora utställningarna..

Ja, jag tänkte på den också
. Jag var där förra året innan jag hade hund, riktigt stor är den med folk från hela Sverige. Ska bli kul att få vara med i år. Vilken kennel är din sheltie från?
Lönnerberga's :-) En underbar kennel enligt mig :-)

Jag känner igen namnet! "Emil!!" :P Näe, skojar bara. Tror en här på klubben har en sobelhane därifrån:)
Hehe.. Ja enda skillnaden är ju R:et.. Emil i Lönneberga.. Sammie från Lönnerberga's..
Jag har faktiskt tänkt på att prova att ställa ut min lilla Love i år. Funderade först på svenska shetland sheepdogklubbens inofficiella utställning i Helsingborg 16 maj. Men det lär inte bli av. Sen den 3e maj är det utställning i Hultsfred, där tror jag att jag ska ställa ut Love. Men, jag har ju berättat (?) om att jag ska gå på utställningskurs, en enkvällskurs. Den är dagen efter utställningen. Det är inte så kul, men det får väl fungera ändå. Sedan ska jag ställa ut på hundens dag i Vetlanda i september också, det ser jag fram emot=) Sen får jag se om jag hittar någon annan utställning inte så långt från där jag bor och som jag kanske kan gå på.

#7 Vad spännande, hoppas det går bra för dig och Evita, lycka till, skicka mig kritiken sen så jag får läsa.
Blir ingen utställning just nu för mig, hundarna är i fällning, så jag får vänta till sommaren.
#1 kul Malin att du jobbar så med Ronja, lycka till med allt.
Neitis första utställning är inplanerad i Jakobstad 16.5 =)
#2 Hoppas det går bra för dig med Sammie på utställning =) Kankse ses vi på nån utställning framöver :D
#14 Ja det hoppas vi 
#12 tack Monika, vi ska göra vårat bästa!

#12 Haha, tack!
Det gick jättebra på utställningen idag, har skickat kritiken!
#13 All lycka till. Ska bli spännade att höra hur det kommer att gå. I Jakobstad, vad är det den staden heter på eran sida. Kommer ej ihåg hela, hjälp mig gärna med det. Pietar….. elrr npgot sådant?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#17 Va roligt! Får vi inte veta hur det gick?

Jomenvisst
!
Evitta fick HP, blev BIR valp och senare BIG-5
Åh va roligt! Grattis :-)

Tack så mycket! :)
#18 Tack
.
Jakobstad heter Pietarsaari på finska =)

Det blir Larv och Vänersborg för min del :)
Mvh Ellenfyrkant