Favorit godiset?
Vad är just din hund favorit godis? Det är jag lite nyfiken på. Jag vet att Mickey favorit godis är leverbitar. Hemma får han dom helt torkade leverbitarna, som han bara älskar. Men inte då vi tränar, för dom torkade är så knapriga och hårda, skulle han få dessa blir det hela tiden att stanna för han ska knapra i sig dom. Så då köper jag dom luft torkade leverbitarna till han. Dom är lite "fluffiga" och mjukare. Vilket gör att dom är lätta att tugga. Tycker dom är det perfekta godiset, då dom luktar en massa så han känner direkt vad som är på G, samt att dom inte smular i fickan.
Vad använder ni till eran hund som mut? Och vad är favorit godiset?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
På promenader är det mjukt godis som ser ut som små hundben, blir inte hårda och smakar ljuvligt enligt hundarna. När det är agilityträning blir det köttbullar eller korv, så det ä ju den absoluta favoriten, men inget hundarna får skämmas bort med på promenaderna. Även torkad blodpudding tillhör favoriterna.
Mattes favorit är lakrits, skulle aldrig tugga på hundgodis, blää!
Både Ninos och Enyas absoluta favorit"godis" är abbas tonfisk på burk. =P Annars så kör vi mest på torkade leversnittar. Varken Enya eller Tindra gillar korv och sånt som smakar rökt. Skinka äter dom bara om den är kokt. =D
Hrm, bortskämda? Nää.

Lussi o Zeke älskar Frollic, köttbullar, korv och pizzakanter!
Frankie älskar klementiner, och skulle göra allt för att få sig ett par klyftor. Pyret älskar körsbär (urkärnade så klart). Dom båda gillar även märgkex, men detta får de inte ofta. På lördagar får de ett var sitt grisöra, vilket de verkligen älskar! =)

Zelda gillar verkligen allt som går att äta. Rönnbär (någon som vet om det är dåligt för hundar? Kan nämligen inte få dem att sluta äta det), gräs, hästbajs, godis, godis, godis, grisöra är en stor favorit och annat smått och gott. Dom har alltså ingen favorit.
Det enda de inte gillar är frolic. Vi har inte haft någon hund som tyckt om frolic. Vet inte varför.
Jag använder godis väldigt sällan. Jag använder det bara om jag ska aktivera dem inom hus eller nåt. Men annars är de mer samarbetsvilliga om jag inte har godis.
Har inget speciellt jag brukar ge dem. Lite blandat. Jag föredrar att ge dem saker som luktar gott och som är mjukt då Zelda sväljer allting helt.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Viggo äter de mesta, men favoriter är såklart korv, köttbullar, skinka & älgkött. När vi tränar blir det lite vad som finns :)
Mina hundars favvogodis är korv, köttbullar och pannkaka =)
Ronja älskar allt som man har i handen. Skulle jag ha en sten i handen och ge som belöning så skulle hon nog svälja den.
Men favoritgodisen är korv enligt Ronja tror jag.
Viggo är däremot rätt så kräsen. Ronja slukar korvbitarna. Medans Viggo tuggar - spottar ut - tuggar - spottar ut et.c. Den bästa belöningen enligt honom är då ha får kampa.
Mvh Emelie 

Köttbullar och korv är favoriter här :P
Mvh Ellenfyrkant
Jag ger något som heter Dogsnacks som Sammie tycker om.. Köpt i djuraffär.. Dem är avlånga och mjuka, därmed lätta att dela i mindre bitar :-)

Evita gillar grönsaker, tro det eller ej men äpple och morötter är favvoritgodiset just nu! Korv och levepastej får hon om det är träning, men alltid blandat med grönsaker…
Kul att höra hundar äta olika grönsaker och frukter, min ena dobbis var som tokig i bananer. Mickey älskar vindruvor.
Bonzo älskar köttbullar och grisöron.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag har läst att vindruvor till hundar är skadligt, stämmer det?
#14 Stämmer att det inte bra med det,men en här och där skadar inte.. Så vi syndar lite här hemma.
Okej.. Blev bara lite chockad.. Vill ju inte att någons hund ska bli sjuk..
Gusti är en total allätare o äter glatt allt som erbjuds, rånar stallets morots föråd med jämna mellanrum o drar även upp dom i landet. Att träna spår under hösten ställer till det då han måste avbryta för att äta blåbär, annars så funkar mini frolic mkt bra till träning.
Jasper däremot är superkinkig men gillar oxå morötter o frolic men favvisarna är korv o blodpudding.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Icey och Ollie får Frollic när vi spatserar ute och bara just för lite huvudträning. På agilityn och lydnaden får dom köttbullar, korv och ibland blodpudding som belöning. Det funkar ganska så bra =
Förövrigt så äter Icey nästan allt! Han äter banan, äpple, klemetin, blåbär, russin och fikon. Det är det jag har provat än så länge :P Ollie är en kräsen pojk. Han äter inga fruker eller grönaker, ingen levergodis heller.