Vilka meriter?
ja, Ronjas meriter är ju förstås: Mattes gosegris samt agilityälskare!
#1 Dom meriterna är inte dåliga dom heller.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hmmm, Lussi har inga större meriter på utställningar som gäller, men på sådana som inte gäller har han nått BIS3 2 ggr. Sen har ju Lussi inte nått så långt i agility, men vi har ju dock vunnit 2 lopp, som gällde. Men båda var med 5 fel. Och sen har jag vunnit en klass 3 bana som jag tävlade mot bara klass 3 hundar på för skoj. Visserligen fick jag 35 fel, men alla klass 3 hundar diskade sig!
Zeke kom ju till BISringen i Växjö och plockade sitt första ck dagen efter han blev uppflyttad till junior.
Qina är LP I, II, hon vann lydnads DM för SBK Norra Distiktet 1998. Hon har placerat sig topp 3 i flera år på Brukshundsklubbens KM. På utställning har hon officiellt CK som bäst, Inofficiellt har hon flera BIS placeringar i Veteranklass och även som valp, hon har blivit Gällivares Vackrast Hund 3 2006 och 2007, 10 och 11 år gammal. Hon har tillsammans med mina barn flera placeringar i Barn Med Hund. Och framförallt är hon mattes ögonsten…
Aussien Nixon är NUCH och Fullcertad i Sverige, han blev 3:a i året utställnings Aussie 2004. Har bara tävlat enstaka gånger i bruks och lydnad med honom med 2:a pris i lydnadsklass I som bästa resultat och Godkänt appell spår.
Saga har ju inga meriter än, men hon ska bli en massa Champion inom utställning, lydnad och agility hade jag tänkt.

Tova har LP1 & 2, första pris i lk3, tränar för elitstart, årets lydnads sheltie 2006. Har vunnit KM i bruks, tagit guld i lagDM i både brukslydnad och lydnad 2006.
Ska även gå anlagstestet i viltspår med henne så fort vi får tid, och försöka hinna med att träna inför en start i agilityn=)
Ronja har inga meriter ännu, men hon är inte så gammal ännu heller. Inte ens två år. Men jag sattsar på: SAGCH, SAG(hopp)CH, och kanske ett LP1. Beror om jag vågar mig ut på tävlingar. Man kan alltid ha lite mål. :)
Mvh Emelie 
Mål ska man ha, och även drömmar. Tänk så tråkigt det skulle vara annars.
Lyfter upp denna tråd, då vi är så många hundägare här inne.

Dexter är bäst, det är hans största merit :P
Nädå, men vi har bara hunnit med en uställning och då blev han BiR och fick HP. Han är ju bara 8 månader så vi har inte hunnit så långt. Återkommer när vi kommit igång på riktigt :)
#9 Men det du har nu är inte alls fy skam:-)
Förutom att Hugo är min lilla gosgris så har han inga meriter än, han är bara 7 månader.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#11 Men det har han ju, han är ju din gosegris:-)

Zigges merit är mammas lilla gullegjis 
Mvh Ellenfyrkant
Dags att uppdatera meriter
Vore kul o få veta 
Kom igen nu ;-)
Jag har bara ställt min hund officiellt en gång (samt ett par inofficiella), då var han ett år och han fick UKK4 - dvs först fick han en etta på bedömningen, och sen i konkurrensklassen (unghundar) blev han 4:a (av 7).
Nu är han fyra år och öronen har ställt sig och jag vet inte om han kommer att ställas ut någon fler gång. Något annat tränar jag inte som skulle duga att tävla i. 
Det är väl egentligen ingen merit, men jag ville gärna lyfta tråden också. 
Trevligt :-) Men har öronen ställt sig nu när han är 4 år?
#17 Nja, de var väl på god väg redan där i ettårsåldern, och sen har jag dessvärre varit slarvig med att hålla efter dem.
Jag använder häftmassa, men tar jag bort den/trillar den av så står öronen. Det är lite för lätt att glömma bort att hunden har ståöron när jag fuskar med häftmassa.
Oj så sent.. Jag trodde att dem bara gör det under tandömsningen..
#19 Inte bara, men det är nog väldigt vanligt vid just tandömsningen. Då hade min hund finfina öron.
Tyvärr gjorde det nog att jag slappnade av lite och trodde att han var född med perfekta öron…
Okej.. Ska prata med min uppfödare om detta.. Visste jag inte att dem kan ställa sig upp när dem väl är tippade..
Ronja har fått sin första merit! För jag tycker absolut att det räknas :)
Mojsans Black Diamond *Ronja*, min oslipade diamant, min närmaste vän i vått och torrt kom 8:a i årets aktivitetsmästare på SSSK. Nu är jag stolt! För er som är medlemar i SSSK och får deras tidning så ser ni Ronjas namn där. :)

#22 Grattis Malin3033!! Jag såg det precis!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Ja Grattis! :-)
#23 & #24 Tack!

Får väl ta min mammas hundar eftersom jag bara har katter själv
Först ut har vi en egenuppfödd tik som till vardags kallas Sonja men hennes hela namn med meriter är:
INT NORDUCH & DKUCH NORDV-98 Westhlover Unique
Sen har vi en inköpt kille som går under namnet Kasper, hela hans namn är: INT NORD & FINUCH NORDV-00 SV-01 Cronys Red Rumour
Det är väl de hundarna som är i livet som har de bästa meriterna, sen har vi ju mist hundar som gått ur tiden som också hade väldigt fina meriter. Nu för tiden blir det inte så många utställningar eftersom min mamma har problem med ryggen.
#26 Wow! Jättefina meriter 
Grattis Malin3033!
Grattis Malin3033!! Verkligen jättekul!
#28 & #29 Tack!!
Malin33030 jag har ju sagt hela tiden att ni två kommer att visa era framtassar, haft en stor förhoppning på er hela tiden.
Läste jag fel från början.. Trodde det stod 6:a, men det står ju 8:a.. Ja det är duktigt gjort i vilket fall som helst..
#31 tack medde, det värmer verkligen!
#33 Det var inget, som jag sade: Visste det skulle bli bra!
När jag läste listan en gång till hittade jag även Ronja06's Ronja! Absolute Cute, ett stort Grattis till henne också!
Jasper har på inoff.utst blivit BIR med HP
Gusti har på officiell utst tagit valpkl 1 med Hp, junkl 2 , ukl 2 och på inoff.utst junkl 1, BH/BT 1, HP och BIM allt på samma gång.
Gusti tycker inte det är kul o har därför inte fortsatt o Jaspers öron fick ställa sig då jag inte trodde hans ena kula skulle ramla ner ordenligt, sen gjorde den just det men då var det försent.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Grattis Malin och alla andra med så fina resultat! Jag blir alltid lika glad när sheltien visar framtassarna
Glömde ju bort att ta med "Diba" som hon kallas hemma i tidigare inlägg. Det är nästan det resultatet jag tycker är häftigast…
Diba blev Best In Show på SNK:s stora valputställning i Västerås med 774 st tävlande valpar (kommer tyvärr inte ihåg när det var), domaren som dömde var Moa Persson. Hon blev bara utställd tre gånger som valp och blev BIR alla 3 gånger.

#37 Vad kul! Grattis!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Ja verkligen! Grattis :-)