Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1199 ggr
BrightGloria
0

God morgon 1/4

Slänger ut en liten varning om att det är första april!
Så att ingen går och blir lurad. ;)

Hur som helst så är det oerhört jobbigt med pollen allergin idag. Men till skolan ändå. Ha en bra dag!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

I dag är det en vacker dag här i Sthm, solen skiner och fågelkvitter utanför mitt fönster.

Men mitt uppvaknade på morgonen var inte av fågelkvitter. Utan av att asfaltsbilarna kom in på gårdsplanen kl 06:30 och dundrande runtSkrikandes. Inget trevlig sätt att vakna på, ca 10 meter utanför mitt sovrummsfönster.

Men nu har dom lunch och fridens timma har kommit även här.

Ha en underbar dag, hoppas vi ses under dagen/kvällen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

runas
0

Idag vaknade jag 3.30 av tandvärk, stygnen kliar o allt i munnen gör ont!

Varit ute m pojkarna o stötte då på huggormar som solade+ såg en nässelfjäril. Solen skiner o det är superskönt ute!

Ha en trevlig dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ressu
0

God eftermiddag alla!

Kikar in fram och tillbaka… Solen skiner och det är varmt och skönt, fast det rinner i näsa och ögon. Mindre trevligt. Hämtade dock ut allergimedicinen idag så nu ska det väl börja lugna ner sej.

Nu bär det snart av ut på en promenad med hundarna.

Hoppas ni alla har en bra fortsättning på dagen!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

BrightGloria
0

#3 Ja, idag var det riktigt jobbigt med allergin!
Men det gör inte så mycetk, det betyder ju att våren är här!

Snön är så gott som borta, gräs överallt och ett tag var vi uppe i 28grader i solen!! Gissa om våran långpromenad blev härlig idag!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

medde
0

Det verkar som våren verkligen är på G, då jag läste #2  Härligt att få se fjäril ute, det är väl ett verkligt sommar tecken.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jojsan
0

Här skiner solen också om dagarna! Men snön är fortfarande kvar och det är isigt på marken.. Men det är åtminstonde sol så det känns bra. Längtar verkligen inte tills björk pollen kommer hit… Brukar vara riktigt jobbigt, men men.

Igår på en lektion i skolan fick vi kolla på anatomin på 3 st sheltiesar, det var riktigt kul, fast 2 av dem var en aning uttråkade ^^ Idag hade vi inte lika roliga lektioner tyvärr, fast vi hade snörugby på idrotten så man blev en aning blöt..

nera
0

Godkväll!

Hoppas ni inte blivit lurade allt för mycket idag….Tungan ute

Jag  instämmer med BrightGloria och er andra pollenallergiker. Nu har våren kommit på riktigt hit med! Nyser och kliar ögonen som en toka idag…ufff.. Synd att detta förstör hela denna fina säsong på året.

Önskar er all en fortsatt bra onsdagskväll.