Vad har ni för sax?
Jag ska köpa en ny sax åt hundarna då den gamla (en riktig skräpsax) börjar bli så dålig att håret bara glider undan när man klipper och den är inte värd att slipa.
Så nu undrar jag vad ni har för sax, vilket märke, storlek och vad ni tycker om den.
Jag funderar på en Oster, men jag har inte riktigt bestämt mig.
Just nu har jag en tass-sax av ett märke som heter Betakut från Italien som jag tycker är hyfsat bra.. Men när Sammie blir större så ska jag köpa en vanlig sax i mindre modell som Eicker Solingen har..

Det beror på vad du vill använda saxen till för något, själv har jag lite olika, en vanlig rak av lite mindre modell (11,5cm) till tassarna, en enkeleffilering och en dubbeleffilering till öron & fanor. Alla mina saxar är av märket Jaguar Ergo och jag är väldigt nöjd med dom.
Det är en vanlig rak sax jag är ute efter, till tassar och bakhaser. Jag har både enkel- och dubbeleffilerings saxar.
Det går bra med en mindre vanlig sax, tycker jag, se bara till att den är slipad och vass, då är det lättare att klippa.
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se
Jag vill ha en lite längre sax då jag tycker att det är enklare att klippa haserna med en sån. Sen så vill jag ha en av bra kvalité som inte blir slö så snabbt som dom billiga jag har haft.
Jag har till Mickey bland annat en Solingen "88081 Rose Line" Tycker den är toppen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥