Sheltieträff 6 Juni
Hej alla glada sheltieägare.
Den 6 Juni ska vi ha en träff här på Adelsö, det blir bedömning av hundar, agility, barn med hund och en fototävling, lite att äta och dricka.
Ni som är medlemmar i SSSK har fått Sheltiebladet där finns med info, eller gå in på SSSK´s sida Stockholmsdistriktet, där kan ni också få info och hur ni ska anmäla er.
Nu vet jag inte var alla bor, men det skulle vara kul att träffa er.
Hälsningar Elli
MVH Hazel & co
Hemsidor: www.hazelhouse.se
www.sockertopp.se
min pysselblogg www.ellispysselhorna.sockertopp.se

Det hade verkligen varit superroligt!
Men, jag tror tyvärr inte att vi kan komma dit. Vi har redan planerat in flera resor denna sommar. tyvärr 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Vore roligt.. Men det är för långt att åka..
Klart som korvspad vi kommer!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Kan tyvärr inte komma heller, men hade väldigt gärna gjort det!! Lovar ni att det kommer ett reportage med bilder sen?:)
#4 Klart det kommer in både bilder och skvaller:-)
Synd att det är lite långt bort för mig som bor i småland…
:( Hade varit kul att komma ju!
Det var synd att ni inte kunde komma, men det går fler tåg.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
#5 Vad bra, det ser jag fram emot!
Medde kommer, men var är hennes sheltie?
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
NORA NORA!!!!!!
Aja baja, hon är redan tagen
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Men vi vänta ju på att hon ska få träffa en boyfriend, eller har hon det redan????
Nej, men det verkar som hon gått i kloster, inget löp ännu.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Vad har du tänkt för färgkombination då? Blue Merle o Trefärgat va

Jag har tänkt para med en Blue Merle hane, men det är svårt att hitta någon som passar, även en trf, så det kanske blir en skuggad sobel, har beställning på två trf tikar efter henne så vi får se, om hon nu tänker börja löpa, hon kanske anar vad jag planerar
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se

#15 Om hon anar vad du planerar så borde hon väl skynda på istället? Det hade min ena tik gjort i alla fall. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#15 Okej.. Nä det finns ju inte så många blue merle som det finns trefärgade hanar va? Men om du parar en skuggad sobel kan det ju oxå bli trefärgat :-)

Blå hanar? Men hur är det med Vind då? Han är jättetrevlig, frisk, A-höfter och ruggigt snygg tycker jag! 
Självklart kommer jag den 6/6! Finns något bättre sätt att fira nationaldagen på?! Husse kanske också kommer, jag har lockat med historia och runor (husse har en egen runsten… fast den står i Skåne….känns lite tungt att få hem den)
Vem är Vind?
#18 Nu blev jag nyfiken. Egen runsten?
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
#18 Jätteroligt att du eller ni kommer.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
Hur många tror du kommer?

Tyvärr kan inte jag komma ;(
Mvh Ellenfyrkant
Synd, det är så kul att få träffa lite folk

Vind - Eastflash Glamorous Blue Line. Ägs av Elin Husberg i Uppsala. Han har fått småttingar på Nordängens kennel och snart kommer småttingar på Li Line's. Han är en riktig pärla!
eee…för att göra en lång historia kort så är vi båda med i en historisk förening. När min sambo fick en utmärkelse för en massa saker han hade gjort för föreningen så fick givaren för sig att hugga in den på en sten istället för att skriva ett dokument… (han studerade då fornnordiska och runor….) Den står på Hörs Nygård utanför Sjöbo där vi brukade ha en av våra stora sammankomster varje år. Dock blev scouterna där lite väl snikna och vi så pass många att vi varje år torrlade brunnen så nu är vi på andra ställen och där står runstenen i sin ensamhet…. !
#25 Okej.. Måste jag kolla in :-) Min favvo-blue merle är Moorwoods Caribbean Blue Treat :-) Han är både snygg o vacker! Hoppas jag får träffa han på utställning någon gång :-)
#25 Okej jag förstår, men det var väl en kul gjej. Om han är intresserad kan han titta in på Kalles hemsida www.runristare.se där finns lite smått och gott.
MVH Hazel & co
www.sockertopp.se
#27 Lite smått och gott
Nu skojar du Hazel//

Vi har härjat runt lite där
. Svårt att låta bli när man har så pass stort historieintresse!
Jag ska försöka komma, måste bara kolla så att familjen inte planerat något annat!