Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 1038 ggr
Starfall
0

Gå vidare efter gymnasiet..

Hej!

Ville bara säga att jag anmält mig till 2 distanskurser nu, dom börjar i höst båda 2. Den ena på ett år och den andra på två år. Den på ett år är en Hundskötarutbildning, och den på två år är en hundsjukvårdskurs. Jag är såå glad att jag äntligen valt vad jag vill läsa vidare nu:) Även om jag kanske inte kan få jobb enbart genom att gå dessa kurser så är det ju ändå väldigt bra att ha med sig, i och med mitt stora hundintresse:)

Ville bara skriva av min glädje =D Ni får ursäkta mig… :)

Ha det bra alla!

Kramar/carro

medde
0

Tror detta kommer passa dig perfekt. All lycka till Starfall.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

BrightGloria
0

Inte ska du ursäkta dig! Det är jätteroligt att höra!
Lycka till!! Skrattande

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Soffe
0

Ja jag vet ju det redan *hehe*

Önskar dig självklart all Lycka Till Carro Glad

Kram

Leffe
0

Tänk vad mycket svårare ni har nu än det var på min tid. Då fick man i princip läsa allt. Det var kanske jobbigare, men vi behövde välja på samma sätt som nu. Tänk om man väljer fel och kastat bort allt. Jag avundas inte er som pluggar nu.

MarieSchroder
0

Grattis till valet!

Jag brukar säga att även om man inte får jobb på en tilltänkt utbildning så skall man välja det roliga! Det man verkligen brinner för!
Det är nu du har möjlighet, tid och råd. Man kan alltid komplettera för att komma in på mer traditionella utbildningar sen.
Satsar man inte tidigt på det där lite ovanliga som kanske inte ger jobb men en massa erfarenhet och kunskap så är det så lätt att det aldrig blir av.

Hade de möjligheterna funnit när jag gick ut och hade jag vetat då vad jag vet nu… ja då  hade jag solklart tagit den chansen! Kör hårt!

Jojsan
0

Distanskurser, hur läser man dem då? Kul, båda 2 kurserna lät väldigt intressant :)

Hazel
0

Lycka till, är det något man verkligen vill  och är intresserad av brukar allt gå som en dans.

medde
0

#7 Håller med dig, Starfall kommer att fixa detta galant

Starfall
0

#1-3 Tack så mycket för era lyckoönskningar=)

#4 Det förstår jag, nu är det nästan som att livet går ut på att sitta vid skolbänken och plugga… Men som sagt, snart tar jag studenten och det ska bli jätteskönt:) Och sen få läsa hundsjukvård & hundskötare, det är nåt jag ser fram emot. Men innan jag bestämde mig för detta kände jag väldigt stor panik, jag visste inte vad jag ville för 5 öre. Så nu ska jag satsa på nåt jag tycker är intressant:)

#5 Ja det är så jag också tänker, eftersom jag är så hundintresserad kommer detta nog kännas mest som en rolig fritidsaktivitet, fastän i princip hela dagarna kommer gå åt till att plugga. Men läsa hundrelaterade saker kan väl ändå inte bli trist^^ Fast som sagt, kommer bli en hel del jobb och en massa självdiciplin måste jag också ha. Min fritid får jag ägna åt något annat… Mina hundar kanske? XD Hehe, kommer så klart gå en massa hundkurser och även träna med vovvarna hemma:) Mitt liv kommer handla om hundar de två närmsta åren, men fy vad jag längtar nu:)

#6 De två distanskurser jag kommer läsa (om jag nu blir antagen) kommer jag läsa hemma på egen hand. Sedan är det en träff en gång i månaden, via dator eller på folkhögskolan, då man pluggar med andra som studerar samma som en själv. Själv kommer jag arbeta vid datorn då det är ca 100 mil från mig till folkhögskolan. Men det ska nog gå bra. Jo jag tycker också dom låter intressanta^^

#7 Jag hoppas det ! =)

#8 Tack så mycket medde, jag ska göra så gott jag kan =)

Jojsan
0

#9 Ok, låter kul att jobba hemifrån, det vill jag också göra efter gymnasiet, eftersom då kan jag skaffa hund Oskyldig

medde
0

#9 Det vet jag, du gör det bästa av allt.

Lycka till

Starfall
0

#10 Ja, jag kommer iaf ha mycket tid för vovvarna, även om det blir mycket plugg. Men samtidigt är det bra om jag kan få någon liten anställning någonstans, typ timanställning så jag kan jobba lite då och då när jag behövs, så jag får in lite pengar iaf. Det kommer bli ganska fattigt för min del, men jag tror inte det är helt lätt att komma ut i arbetslivet nu direkt efter gymnasiet, på grund av lågkonjunkturen. Därför är det ett bra tillfälle att läsa vidare, hihi;)

#11 Vad snäll du är, tack så jättemycket! Skäms Skrattande

Jojsan
0

#12 Ja, vovvarna tycker nog du gjort ett bra val ;)

Starfall
0

Idag fick jag ett mindre kul besked på posten. Jag blev inte antagen till hundsjukvårdsutbildningen… Gråter Det var tydligen väldigt många sökande…

Nu går jag bara och hoppas på att få komma in på hundskötarutbildningen

BrightGloria
0

#14 Håller tummar och tår och hundarna håller i allt de kan!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Soffe
0

Va synd Carro :-/ Hoppas på bättre tur till den andra kursen!

Jojsan
0

Vad trist.. Hoppas du kommer inte på den andra kursen i alla fall!