hickande hund
Min lilla sobel Gusti hade som liten valp ofta hicka o jag ansåg det höra till hans slyngel ålder. Men i år fyller han 4 år o har fortfarande hicka då och då, är det normalt?
Han börjar hicka men om jag stryker honom lite så går det över rätt fort, blivit fundersam på varför han får hicka och undrar om det är fler som har hickande hund.
I övrigt mår han superduper…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Hundar hickar av samma anledning som människor och det är lika ofarligt som för människor. Tindra hickar ibland, men det är inte ofta.
Turbo har inte hickat sedan har var liten, förrän igår. Gud vilken hicka han hade då 
#2 Haha vad passande då att han gjorde det samma dag som den här tråden skapades. =D
Mickey hickar då han äter maten för fort, då kommer det. Inte annars
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Mina hundar hickar nog ibland men inte så mycket att jag skulle ha reagerat på det.
Min hund hickar ibland, speciellt efter hon har druckit. Men det brukar gå över rätt fort. Det är rätt gulligt när hon går och hickar, fast det ser jobbigt ut, men det borde vara som för oss människor.