Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1029 ggr
medde
2009-04-12 22:23
0

Säkerhet i bil

Nu börjar sommaren närma sig med stora steg, detta brukar innebära att vi åker mycket mera i bilen. till tävlingar och annat skoj under dessa månader.

Men hur har ni med säkerheten i bilen för hunden. Åker hunden i bur? Det är ju inte så lätt att få plats med om  man inte har en combi. Hur gör ni då?

Mickey har säkerhetsbälte då vi åker på långtur, vatten flaska med i bilen. Även en kyltrasa. Då men jag inte vill ha AC på hela tiden.

Det finns ju en hel del "fartdårar" ute på våra vägar. Jag vill att min dotter och hund ska åka så säkert dom kan från dessa fartvidunder

Smiley rage au volant 28492.gif

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
2009-04-12 23:10
0

Tindra har en Allsafe-sele som hon åker i och hon sitter i baksätet. Enya sitter i bur i combin, men eftersom att det bara är en vanlig bur (inte krocksäker) så funderar jag på att skaffa en Allsafe-sele åt henne också när hennes åksjuka har blivit mindre (vilket jag tror att den kommer bli).

medde
2009-04-12 23:29
0

#1 Jättekul att höra dina hundar åker säkert i bilen, det verkar som det vanligaste är att de flesta hundar är helt lösa i bilen. Vilket är ju så farligt om en olycka skulle vara framme, både för hund och människa.

Efter ha sett en olycka med hund i  bilen, är det säkerhet som gäller även för min hund och inte bara min dotter.

Soffe
2009-04-12 23:38
0

Ja det är ju viktigt att hunden sitter säkert i en bil.. Jag kommer köpa en sele sen.. Även om Sammie inte åker bil ofta så är det bra att ha.. Vet dock inte hur små selar det finns..

medde
2009-04-12 23:42
0

#3 Det finns ytte pytte:-)

Soffe
2009-04-13 00:05
0

Ja det är ju bra.. Ska kolla runt på nätet..

runas
2009-04-13 15:12
0

Jasper tuggade sönder en bilsele så det funkade inte…Rynkar på näsan

Har nu en bur i baksätet som båda får plats i, inte en "äkta" bilbur men känns ändå bättre än att ha dom lösa.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

emma93
2009-04-13 17:50
0

Jag har både bur och selar. Kortare turer åker de alla i buren, men längre turer åker de i selar i baksätet då det känns säkrare. Eller så delar jag upp dem med nån i bur och nån i sele.